در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

برگزاری ویژه برنامه دهه کرامت در مدارس

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح نسیم کرامت در تمام مدارس اجرا می‌شود.

دهه کرامت یازده روز ابتدایی دهه اول ماه ذی‌القعده است که همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) در ۱ ذی‌القعده آغاز و با ولادت برادرش امام رضا (ع) در ۱۱ ذی‌القعده پایان می‌یابد. در  این دهه برنامه‌های جشن و شادی برگزار می‌شود.

در همین راستا معاونت قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش نیز اعلام کرد که به مناسبت میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) ویژه برنامه‌هایی با شعار محوری اخلاق اجتماعی، نشاط و امیدآفرینی دارد.

باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، گفت: طرح نسیم کرامت در مدارس سراسر کشور  از اولین روز  دهه کرامت شروع می‌شود.

وی در خصوص شعار این دهه افزود: شعار محوری این دهه اخلاق اجتماعی، نشاط و امید آفرینی است. در این دهه ما از ظرفیت انجمن اولیاء و مربیان در راستای مردمی سازی فعالیت ها استفاده می‌کنیم.

باقری در خصوص برنامه ها و فعالیت‌های طرح  نسیم کرامت افزود: اولین روز دهه کرامت همزمان با روز دختر است در همین راستا ما پویش «حضرت معصومه(س)، بهترین دختر دنیا» همسو با برنامه های آستان مقدسه به عنوان فعالیت محوری آموزش و پرورش را برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: معاونت قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش افزون بر برگزاری برنامه‌های گفته شده، برگزاری همایش دختر پدری با عنوان دختر بابا، پخش زنده ویژه برنامه‌های روزهای میلاد در حرم های چهار گانه با محوریت استان های قم، شهر تهران، فارس و خراسان رضوی، پخش زنده ویژه برنامه های سایر استان ها در کانال وزارتی تقریبا مثل محفل انس با قرآن طرح اسوه(معرفی دختران شاخص قرآنی، علمی، هنری و... در کانال های تخصصی با رویکرد عفاف و حجاب) را در برنامه خود دارد. 

براساس گزارش‌ها، علاوه بر موارد گفته شده، معاونت قرآن وزارت آموزش و پرورش در طرح نسیم کرامت برنامه‌هایی همچون پویش دلگویه زیارت اولی ها،  فیلم های ۳۰ ثانیه ای از بیان حس کودکانه در اولین زیارت حضرت معصومه(س) و امام رضا علیه السلام ویژه دانش آموزان ابتدایی دارد و مسابقه قرائت صلوات خاصه امام رضا علیه السلام ویژه همکاران در دو بخش آقایان و بانوان برگزار می‌کند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار