کاهش بهای نفت در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی شاهد کاهش یک درصدی بود.

به دلیل داده‌های آماری درباره تقویت اقتصاد آمریکا و ارزش دلار در برابر سایر ارز‌های معتبر جهانی و نیز افزایش انتظارات برای افزایش مجدد نرخ بهره از سوی فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) در ماه ژوئن، بهای نفت در معاملات امروز بازار جهانی حدود یک درصد کاهش یافت. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت برنت دریای شمال با ۶۱ سنت کاهش، به ۷۶ دلار و ۳۵ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۵۲ سنت کاهش، ۷۲ دلار و ۳۱ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 

رئیس شعبه دالاس فدرال رزرو امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد: «من نگران هستم که افزایش بسیار زیاد تورم در کشور با افزایش نرخ‌های پیشین بهره با سرعت لازم کاهش پیدا نکند و فدرال رزرو در ماه ژوئن برای کنترل تورم بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد.»

از جنبه اقتصادی، نرخ بهره بالا باعث بالا رفتن هزینه استقراض می‌شود که می‌تواند با کاهش رشد اقتصادی، تقاضای جهانی برای نفت خام را کاهش دهد. 

با این حال امیدواری‌ها در بازار برای افزایش سقف بدهی‌های دولت فدرال آمریکا افزایش یافته است. در روز‌های اخیر جو بایدن با مقامات ارشد کنگره مذاکرات مثبتی برای افزایش سقف بدهی ۳۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد دلاری آمریکا داشته است. برآورد می‌شود طی هفته آتی یا در آینده نزدیک دو طرف در این زمینه به توافق برسند. 

در صورتی که سقف بدهی‌های دولت فدرال آمریکا افزایش نیابد، اقتصاد این کشور دچار مشکلات بسیاری شده که براساس گفته «جنت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا این موضوع می‌تواند اقتصاد جهانی را تحت تأثیر خود قرار دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار