تحولات داخلی آمریکا بهای نفت در بازار جهانی را افزایش داد

بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی به دلیل تحولات داخلی آمریکا و افزایش سقف بدهی این کشور، یک درصد افزایش یافت.

درپی مذاکرات مثبت میان دولت بایدن و قانونگذاران ارشد کنگره به منظور افزایش سقف بدهی‌های دولت فدرال و امیدواری‌ها درباره افق اقتصادی آمریکا، بهای نفت در معاملات امروز بازار جهانی شاهد افزایش یک درصدی بود. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت برنت دریای شمال با ۷۳ سنت افزایش، به ۷۶ دلار و ۵۹ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۶۲ سنت افزایش، ۷۲ دلار و ۴۸ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 

اوایل هفته جاری جو بایدن با قانونگذاران ارشد کنگره درباره افزایش سقف بدهی‌های دولت به طور مستقیم به مذاکره نشست. کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و از جمهوریخواهان مخالف افزایش سقف بدهی، پس از این دیدار به رسانه‌ها اعلام کرد احتمال تحقق این موضوع در آینده نزدیک وجود دارد. 

کارن ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید نیز از ادامه رایزنی روزانه میان مقامات کاخ سفید و کارکنان کنگره به منظور رسیدن به نتیجه مطلوب در روند افزایش سقف بدهی‌های ۳۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد دلاری دولت فدرال خبر داد. 

همین موضوع باعث شده است تحلیلگران امیدوار به افزایش سقف بدهی‌های دولت فدرال و بهبود شرایط اقتصادی آمریکا شوند. در صورتی که سقف بدهی‌ها افزایش نمی‌یافت، این امر خطر رکود اقتصادی در ایالات متحده و متعاقب آن در جهان را در پی داشت. 

با این حال، بازار نگران افزایش دوباره نرخ بهره از سوی فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) در ماه ژوئن است. شواهد اولیه نشان می‌دهد افزایش‌های پیشین نرخ بهره در آمریکا نتوانسته است آنگونه که باید تورم را در کشور کنترل کند. افزایش احتمالی نرخ بهره باعث تقویت دلار در برابر سایر ارز‌های خارجی و نیز کاهش تقاضا برای نفت خام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار