سد «چپرآباد» اشنویه، ۱۲۳ میلیارد تومان اعتبار گرفت

فرماندار اشنویه گفت: ۱۲۳ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رییس جمهور به آذربایجان غربی برای پایان احداث سد «چپرآباد» این شهرستان تخصیص یافت.

فرماندار اشنویه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ردیف اعتباری پروژه احداث سد چپرآباد اشنویه در جریان سفر رییس جمهور به منطقه احیا و مبلغ ۱۲۳ میلیارد تومان جهت بهره برداری از آن تخصیص یافته است.

سید علی ترابی می‌گوید: عملیات تزریق بتن، احداث دریجه و تملک مخزن سد در حال اتمام بوده و تلاش می‌کنیم تا پایان تیرماه سال جاری نسبت به آبگیری و بهره برداری از این سد اقدام شود.

فرماندار اشنویه با بیان اینکه با افتتاح از این طرح شهروندان نقده و اشنویه از نعمت آب شرب این سد بهره‌مند خواهند شد، افزود: آب ذخیره شده در دریاچه این سد برای مصارف شرب، کشاورزی و زیست محیطی با هدف تامین آب کشاورزان پایاب رودخانه «کانی‌رش» به میزان یک هزار و ۵۳ هکتار استفاده خواهد شد.

بیش از ۹۷ درصد از عملیات اجرایی سد چپرآباد اشنویه به پایان رسیده است

فرماندار اشنویه اظهار کرد: با پیگیری صورت گرفته از سوی استانداری، برای اجرای این طرح پیش از این، ۳۲۴ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است و تاکنون بیش از ۹۷ درصد از عملیات اجرایی سد چپرآباد اشنویه به پایان رسیده است.

با بهره برداری از سد چپرآباد ضمن تامین آب شرب شهر‌های اشنویه، نالوس، نقده و محمدیار به میزان ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب و تامین آب مورد نیاز اراضی کشاورزی منطقه به میزان یک هزار و ۱۰۰ هکتار امکان تامین و انتقال ۲۳۷ میلیون متر مکعب آب از طریق این رودخانه به دریاچه ارومیه نیز فراهم می‌شود.

سد چپرآباد اشنویه در جنوب استان آذربایجان غربی قرار دارد  و علی رغم اینکه عملیات اجرایی آن بطور کامل به اتمام نرسیده بود، ۱۵ خرداد ۱۳۹۹  افتتاح شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.