تجهیز ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی چهارمحال و بختیاری به دستگاه‌های کشت مستقیم

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، از تجهیز ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی استان به دستگاه‌های کشت مستقیم خبر داد.

سیروس بیک‌بکان از تجهیز ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی چهارمحال و بختیاری به دستگاه‌های کشت مستقیم خبر داد و گفت: از ابتدای آغاز طرح جهش تولید در دیم‌زار‌ها از محل اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای جهاد کشاورزی بیش از ۶۰ دستگاه کارنده کشت مستقیم غلات دیم به ناوگان کشت استان اضافه شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مجموع ماشین‌آلات خریداری شده از محل تسهیلات اعتباری مکانیزاسیون و طرح جهش تولید در سال‌های آینده افزایش چشمگیری در سطح کشت مکانیزه غلات استان به وجود خواهد آورد که نتیجه آن افزایش عملکرد در واحد سطح و افزایش تولید استان خواهد بود.


بیشتر بخوانید


وی افزود: جهت ترویج فرهنگ کشت مستقیم در شهرستان‌های بن، اردل و مناطقی از شهرستان شهرکرد امروز سه دستگاه با کمک یارانه‌ای دولت و خودیاری به کشاورزان تحویل داده شد.

بیک‌بکان با اشاره به اینکه، که این نوع کشت با حذف عملیات شخم‌زنی در زمین کشاورزی انجام می‌شود، اضافه کرد: کشت مستقیم نوعی کشاورزی حفاظتی است که سعی می‌شود میزان دست‌کاری در خاک به حداقل برسد و محصول جدید در بقایای محصول قبلی کشت شود.

وی اظهار داشت: این نوع کشت مستلزم رعایت اصول و قواعدی است که رعایت آن‌ها، مزایای زیادی را به همراه خواهد داشت و در غیر این صورت، باعث افت شدید عملکرد محصول می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: دستگاه‌های کشت مستقیم از نوع خطی و ردیفی هستند که برای کاشت گندم، جو، کلزا و حبوبات استفاده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار