رئیس مجلس:

تمرکزگرایی، مشکل استان هاست/ دنبال کردن تمرکززدایی از سوی مجلس و دولت

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مشکلات موجود در استان ها، تمرکزگرایی و ارجاع دادن کوچک‌ترین مسائل به مرکز است.

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سفر به خراسان جنوبی با همراهی استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولان استان و شهرستان در آستان امامزاده حسین بن موسی الکاظم حضور یافت.

او همچنین با حضور بر مزار شهدا در این مکان مقدس، به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

همچنین بدو ورود رئیس مجلس شورای اسلامی به آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم، شماری از شهروندان طبسی مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند.

این شهروندان در دیدار‌های چهره به چهره با رئیس مجلس که استاندار خراسان جنوبی و نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان، امام جمعه و فرماندار طبس و جمعی از مسئولان حضور داشتند، مشکلاتی از جمله وضعیت قرارداد‌های کارگری، ساماندهی مشاغل، مطالبات بازنشستگان، کمبود تجهیزات پزشکی در طبس، مشکلات مربوط به ساخت مسکن و دریافت وام را بازگو کردند و خواستار رسیدگی به آن‌ها شدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی هم ضمن توقف در صحن آستان امامزاده و شنیدن مشکلات و مطالبات این افراد، برای پیگیری آن‌ها قول مساعد داد.

حضور در نشست شورای اداری با حضور مسئولان استان به منظور بررسی مسائل و مشکلات غرب خراسان جنوبی از دیگر برنامه‌های رئیس مجلس در طبس است.


بیشتر بخوانید


او صبح امروز وارد بشرویه شد و در سومین کنگره سرداران و ۱۵۴ شهید این شهرستان سخنرانی کرد.

قالیباف در سفر به شهرستان بشرویه نیز با جمعی از مردم این شهرستان دیدار چهره به چهره داشت.

از مسائل، تمرکززدایی کنیم

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در شورای اداری شهرستان‌های طبس، فردوس، سرایان و بشرویه گفت: یکی از مشکلات موجود در کشور تمرکزگرایی است که استان‌ها موضوعات مختلف را به مرکز ارجاع می‌دهند.

او افزود: باید این گونه موضوعات را متولیانه سر و سامان داد و اجازه دهیم که شورا‌های برنامه ریزی در استان‌ها و شهرستان‌ها تصمیم گیرنده باشند.

قالیباف با اشاره به موضوع مولدسازی عنوان کرد: برخی از افراد این موضوع را دقیق متوجه نشدند و به این موضوع نقد داشتند، اما از سال ۱۳۸۲ تا ۱۴۰۱، حدود ۱۲ برنامه برای مولدسازی نوشته شده، اما به اجرا در نیامده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از مصوبات نیازمند بازبینی و اصلاح هستند؛ به عنوان مثال به این معتقدیم که بیمه کارگران ساختمانی باید انجام شود، اما اگر این موضوع سبب کاهش تولید و کاهش ساخت و ساز شود، باید در این بیمه بازبینی کرد.

او اظهار کرد: مصوبات برای هر نقطه‌ای از کشور باید متناسب با همان منطقه باشد و نباید کلی گرایی کرد.

قالیباف تصریح کرد: امسال باید مباحث مربوط به مهار تورم انجام شود و نیازمند اقدامات مقطعی نیز هست؛ در اقداماتی که باید صورت گیرد، حتما باید به قشر‌های ضعیف جامعه توجه ویژه شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تصویب قانون جهش تولید در بخش مسکن را از اقدامات برای رفع کمبود مسکن در کشور دانست و گفت: برای بهبود روند ساخت مسکن در کشور باید زمین را به مردم واگذار کنیم و با تسهیل روند اختصاص تسهیلات بانکی، مردم را تشویق به خانه سازی کنیم.

او همچنین برقراری امنیت در بخش سرمایه گذاری، هزینه کرد اعتبارات از محل صرفه جویی در مصرف انرژی برای کمک به توسعه زیرساخت‌ها، رفتار مناسب مسئولان با مردم و اختصاص یک درصد بودجه استان‌ها برای کار‌های فرهنگی و تولید محتوا در بحث اوقات فراغت را از موضوعاتی عنوان کرد که مسئولان باید به جد دنبال آن باشند.

قالیباف همچنین در پاسخ به سوال یکی از حضار در جلسه در خصوص کمک به بازنشستگان گفت: به اندازه‌ای که تورم در کشور رشد پیدا کرده نتوانستیم به بازنشسته‌ها کمک کنیم، اما در دو سال اخیر افزایش خوبی را در حقوق این قشر شاهد بوده ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.