نگرانی گوترش درباره استفاده از هوش مصنوعی برای اهدف نظامی

دبیرکل سازمان ملل درباره استفاده از هوش مصنوعی برای اهداف و برنامه‌های نظامی ابراز نگرانی کرد.

آنتونیو گوترش هشدار داد: هوش مصنوعی مولد تاثیر شگرفی بر آموزش، ارتباطات و بسیاری دیگر از حوزه‌ها خواهد داشت اما استفاده تسلیحاتی از هوش مصنوعی یک نگرانی بزرگ است.

به گزارش اسپوتنیک، دبیرکل سازمان ملل  از همه کشور‌ها خواست با یکدیگر همکاری کنند که تا جایی که امکان دارد خطراتی را که در این زمینه وجود دارد کاهش داده و روش‌های بهره‌مندی بشر از فواید آن را شناسایی کنند.

وی با بیان اینکه آینده این تاثیرات هنوز روشن نیست، افزود: در حالی که هوش مصنوعی ظرفیت ایجاد بهره وری و توسعه خیره‌کننده و سرعت بخشیدن به پیشرفت‌ها را دارد تهدید‌ها و چالش‌های اخلاقی جدی نیز به وجود می‌آورد.

گوترش گفت: پیشرفت فناوری امروز در اغلب موارد بجای ایجاد امید باعث ترس می‌شود. با این حال، جامعه بین‌المللی باید به توسعه هوش مصنوعی ادامه دهد.

کارشناسان سازمان ملل متحد هشدار دادند که برنامه‌های جاسوسی و ارائه داده‌های نادرست مبتنی بر هوش مصنوعی در حال افزایش است و این مساله ضرورت قانونگذاری فوری در این حوزه را برجسته می‌کند.

حدود ۱۵ گزارشگر و کارشناس سازمان ملل روز جمعه استفاده از جاسوس‌افزار‌ها و فناوری‌های نظارتی علیه مدافعان حقوق بشر و روزنامه‌نگاران، اغلب به بهانه انجام اقدامات امنیت ملی و ضد تروریستی را محکوم کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
گویا دبیرکل سازمان ملل بعد از یک دوره انجماد کامل اربابش امریکا اجازه داده در رابطه با هوش مصنوعی که افسارش دست اربابش هست جهت ترساندن مخالفین آمریکا اظهار نظر نماید زمانی که مردم یمن عراق سوریه لیبی افغانستان گروه گروه بی گناه و ملت فلسطین روزانه توسط صهیونیسم یهودی قتل عام میشوند کجا بودی آیا اصلا وجود دارید
آخرین اخبار