برنامه سلامت خانواده در استان سمنان از شهرستان مهدیشهر آغاز شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: برنامه سلامت خانواده از برنامه‌های مورد تاکید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در این استان از شهرستان مهدیشهر آغاز شد.

کامران قدس رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: وزارت بهداشت و به تبع آن دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور متولی سلامت مردم هستند و اجرای برنامه سلامت خانواده به همین منظور در دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: برنامه سلامت خانواده در حال حاضر در مناطق شهری مهدیشهر به عنوان اولین شهرستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در حال اجرا است و تاکنون در مرحله شناسایی و سرشماری جمعیت تحت پوشش برنامه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ۹۶ درصد از جمعیت تحت پوشش شهرستان مهدیشهر برای اجرای مراحل بعدی برنامه سلامت خانواده شناسایی شدند، بیان کرد که با اجرای مراحل بعدی، فراخوان جمعیت توسط تیم سلامت برای تشکیل پرونده سلامت انجام می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، مراقبت را به عنوان یکی از محور‌های اجرای برنامه سلامت خانواده نام برد و گفت: در اجرای این برنامه فرد در سلامت خود دخالت دارد و از وضعیت سلامت خود اطلاع کافی خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار