رئیس گروه دوستی ایران و فرانسه در دیدار با سفیر فرانسه:

مواضع مداخله جویانه فرانسه بر روابط تهران پاریس تاثیر منفی داشته است

محمد مهدی مفتح گفت: رویکرد دولت ایران تسهیل همکاری‌ها و استمرار روابط علمی و آموزشی با کشور‌های مختلف از جمله فرانسه در زمینه‌های گوناگون است.

نیکولا روش سفیر فرانسه در تهران امروز  با محمدمهدی مفتح رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فرانسه دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدارمفتح بر ضرورت احترام به سیاست داخلی دیگر کشور‌ها تأکید کرد و گفت: دخالت کشور فرانسه در حوادث داخلی اخیر کشورمان بر توسعه روابط دو کشور تأثیرات قابل ملاحظه‌ای داشته است.

وی در همین راستا ضمن تشریح مواضع مداخله جویانه فرانسه افزود: برگزاری تجمعات گوناگون در فرانسه علیه جمهوری اسلامی ایران با امضای برخی نمایندگان مجالس فرانسه و همچنین پذیرفتن یکی از مخالفین نظام جمهوری اسلامی ایران توسط آقای مکرون موجب تعجب و عدم اعتماد ملت ایران به فرانسه شده است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فرانسه در ادامه، ملاقات وزرای خارجه ایران و فرانسه در پکن و گفتگوی تلفنی روسای جمهور دو کشور را نقاط روشنی در مناسبات طرفین قلمداد کرد و افزود: رویکرد دولت جمهوری اسلامی ایران تسهیل و تسریع همکاری‌ها و همچنین رفع تنش‌ها و استمرار روابط علمی و آموزشی با کشور‌های مختلف از جمله فرانسه در زمینه‌های گوناگون می‌باشد.

وي  در پایان به انتخابات مجلس شورای اسلامی در آینده نزدیک اشاره کرد و بیان داشت: در جمهوری اسلامی ایران، انتخابات آزاد و به دور از دخالت حزب‌ها برگزار و نمایندگان به صورت کاملا دموکراتیک توسط مردم هر شهرستان انتخاب می‌گردند.

سفیر فرانسه در تهران: امیدواریم به زودی شاهد سطح مناسبی از مناسبات ایران و فرانسه باشیم

نیکولا روش نیز در این دیدار ضمن ابراز علاقه‌مندی کشور فرانسه به تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: پارلمان فرانسه نیز از رایزنی و گفتگو‌های میان نمایندگان مجالس دو کشور حمایت می‌کند. معتقدیم این دیدار‌ها و تبادل هیات‌ها در سطوح مختلف روسای مجالس، کمیسیون‌های تخصصی و گروه‌های دوستی پارلمانی تأثیر مستقیمی بر تسهیل و توسعه مناسبات دو کشور خواهد داشت.

سفیر فرانسه در پایان بر نقش مهم دیپلماسی برای حل و فصل مسائل موجود میان دو کشور تاکید کرد و افزود: گفتگو و رایزنی میان مقامات فرانسه و ایران بهترین ابزار جهت رفع تنش‌ها و گسترش مناسبات می‌باشد. امیدواریم به زودی شاهد سطح مناسبی از مناسبات فیمابین باشیم. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار