فشارهای ادامه دار واشنگتن برای بازسازی رابطه با عربستان

برخی منابع خبری می‌گویند قرار است مشاور ارشد رییس جمهور آمریکا برای گفتگو با مقامات عربستان این هفته به این کشور سفر کند.

دو منبع آگاه خبر دادند که آموس هوکشتاین، مشاور ارشد رئیس جمهور بایدن در امور انرژی و زیرساخت، این هفته برای گفتگو با مقامات ارشد عربستان به این کشور سفر می‌کند.

به گزارش آکسیوس، سفر هوکشتاین بخشی از فشار دیپلماتیک کاخ سفید برای تلاش برای دستیابی به مجموعه‌ای از توافقات است که روابط آمریکا و عربستان را ارتقا می‌دهد که یکی از این موارد می‌تواند شامل توافق عادی سازی رابطه بین عربستان و رژیم صهیونیستی باشد.

کاخ سفید در نظر دارد تا نهایتاً تا شش ماه آینده و قبل از آغاز رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا برخی از اهداف خود در رابطه با گسترش روابط با عربستان و نیز عادی سازی ارتباط میان تل آویو و ریاض را محقق کند.

یک منبع آگاه گفت که از جمله موضوعاتی که انتظار می‌رود هوکشتاین در مورد آن بحث کند، درخواست عربستان برای حمایت آمریکا از برنامه هسته‌ای غیرنظامی در این کشور است که می‌تواند شامل غنی سازی اورانیوم می‌شود.

به گفته این منبع، این یکی از دشوارترین و حساس‌ترین موضوعات در مذاکرات آمریکا و عربستان و آمریکا و رژیم صهیونیستی است. این منبع آگاه گفت که آمریکا می‌خواهد مطمئن شود که چنین توافقی در رقابت با چین، می‌تواند عربستان را به آمریکا نزدیک‌تر کند یا خیر.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار