۱۹ حلقه چاه آب غیرمجاز در مهاباد مسدود شد

سرپرست منابع آب مهاباد گفت: امسال و با تلاش کارکنان و گروه گشت و بازرسی منابع آب ۱۹ حلقه چاه آب غیرمجاز در این شهرستان با حکم قضایی مسدود شده است.

خالد رحمانی سرپرست منابع آب مهاباد گفت: از این تعداد چاه غیرمجاز ۱۱ حلقه واقع در حریم آب آشامیدنی روستا‌ها و ۸ حلقه خارج از حریم قرار داشت ضمن اینکه چهار دستگاه حفاری غیرمجاز هم توقیف شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به شروع فصل تابستان و کم آبی در سطح کشور و منطقه حفاظت و صیانت از آب‌های زیرزمینی و سطحی از وظایف شرعی و قانونی و اصول کاری مردم، شرکت و تمام همکاران است.

سرپرست منابع آب مهاباد گفت: در حوزه آب زیرزمینی شناسایی چاه‌ها و دستگاه‌های حفاری غیرمجاز، پرکردن چاه‌های واقع در حریم آب آشامیدنی، پایش انسداد و در حوزه آب سطحی تصرف حریم و بستر، تخلفات آب سطحی شامل توقیف موتور پمپ‌های غیرمجاز و جلوگیری از انتقال غیرمجاز آب از اولویت برنامه کاری شبانه‌روزی این مجموعه قرار دارد.

رحمانی ادامه داد: هم اکنون هزار و ۵۷۶ حلقه چاه مجاز در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد مجوز یک هزار و ۳۱۸ حلقه در بخش کشاورزی، ۱۹۸ حلقه در بخش صنعتی، ۵۸ حلقه در بخش شرب روستایی و سه حلقه در بخش شرب شهری صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه چاه‌های غیرمجاز نیز یادآور شد: طبق بررسی‌های انجام شده در این شهرستان پنج هزار و ۳۶۴ حلقه چاه غیرمجاز نیز وجود دارد و بخشی از ذخایر آب زیرزمینی توسط این چاه‌ها برداشت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.