۹۰ هزار تبعه افغانستانی به کشورشان بازگردانده شدند

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: افزون بر ۹۰ هزار نفر از اتباع کشور افغانستان، طی بهار امسال از سراسر کشور جمع‌آوری و از طریق مرز دوغارون تایباد به کشورشان بازگردانده شدند.

حسین شرافتی راد مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: این تعداد شامل اتباع افغانستانی هستند که به صورت خود معرف و با میل شخصی قصد بازگشت به کشورشان را داشته و یا توسط نهاد‌های مربوطه از شهر‌های تهران و دیگر نقاط کشور جمع آوری شده و به اردوگاه مشهد منتقل شدند.

او افزود: در نهایت پس از انجام مراحل قانونی در اردوگاه ویژه اتباع در مشهد، این افراد از طریق مرز دوغارون به کشورشان بازگردانده شدند.

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی اظهار ادامه داد : در بهار سال ۱۴۰۱ در مجموع ۸۶ هزار و ۱۶۲ تبعه افغانستانی به کشورشان بازگردانده شدند.

مطابق اعلام رسمی مسوولان جمهوری اسلامی، پنج میلیون نفر از اتباع افغانستان در ایران سکونت دارند که حدود یک میلیون نفر از این تعداد در خراسان رضوی و کلانشهر مشهد زندگی می‌کنند.

این تعداد در قالب ۵۰۰ هزار تبعه دارای اسناد اقامت و گذرنامه و به همین تعداد مهاجران فاقد مجوز برآورد شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۰۳ تير ۱۴۰۲
لطفا همه افغانی ها را از کشور بیرون کنید این تقاضای مردم ایران است. ممنون
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۷:۴۴ ۲۹ شهريور ۱۴۰۲
چرا بجای ایران به تاجیکستان نمیرن؟ هم با تاجیکستان هم مرز هستند وهم زبانشان مشترک و دری است و هم شکل و قیافه شان شبیه هم است.
آخرین اخبار