افزایش ۱۰ درصدی جابجایی جاده‌ای کالا در استان اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از افزایش ۱۰ درصدی حمل کالا و بار در این استان خبر داد.

کلیم‌الله وثوقی با بیان اینکه در سه ماه نخست پارسال در مجموع ۸۷۸ هزار تن کالا و بار در استان اردبیل جابجا شد، گفت: امسال حدود ۹۷۵ هزار تن کالا و بار در استان جابجا شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به اینکه هر سال بیش از چهار میلیون تن کالا و بار از نقاط مختلف استان اردبیل به سایر نقاط حمل می‌شود، می گوید: بیشترین میزان کالا در سه ماه نخست امسال به ترتیب در شهرستان‌های اردبیل، نمین، پارس‌آباد، خلخال، بیله‌سوار، مشگین‌شهر، اصلاندور و گرمی جابجا شده است.

به گفته او، در این مدت ۴۳۸ هزار و ۲۸۱ تن کالا در شهرستان اردبیل، ۳۱۵ هزار و ۳۲۷ تن کالا در نمین، ۷۷ هزار و ۶۰۹ تن کالا در پارس‌آباد، ۷۳ هزار و ۱۴۱ تن کالا در خلخال، ۳۴ هزار و ۵۰۰ تن کالا در بیله‌سوار، ۲۱ هزار و ۷۲۲ تن کالا در مشگین‌شهر و بیش از ۱۴ هزار تن کالا هم در شهرستان‌های اصلاندوز و گرمی مغان جابجا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اردبیل عمده کالاهای جابجا شده را سیمان کیسه‌ای و فله‌ای ، مصالح ساختمانی، شمش آهن، آب معدنی، انواع بنزین، گندم، سیب زمینی، سیر، ام دی اف و گازوئیل ذکر کرد.

وثوقی با اشاره به افزایش ۳۰۷ درصدی جابجایی کالا و بار در شهرستان خلخال گفت: در سه ماه اول پارسال در مجموع ۱۸ هزار تن کالا در شهرستان خلخال جابجا شده بود که امسال این رقم با افزایش ۳۰۷ درصدی به ۷۳ هزار و ۱۴۱ تن کالا و بار رسیده است.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل با بیان اینکه در سه ماه نخست پارسال ۶۱ هزار برگ بارنامه در استان صادر شد، می گوید: در مدت مشابه امسال ۶۸ هزار برگ بارنامه در استان صادر شده که بیش از ۱۰ درصد افزایش داشته است.

او گفت: امسال صدور برگ بارنامه در شهرستان خلخال ۳۵۷ درصد و در شهرستان اصلاندوز ۳۸ درصد افزایش داشته است.

وثوقی حمل کالا و مایحتاج عمومی مردم را از اولویت‌های اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان دانست و می گوید: در حال حاضر وضعیت حمل و نقل کالا و بار در استان اردبیل کاملا عادی و روان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.