شهرستان هامون به عنوان اولین تعاون شهر سیستان و بلوچستان انتخاب شد

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هامون گفت: در پی اجرای تفاهم‌نامه همکاری معاونت امور تعاون وزارت تعاون و استانداری سیستان و بلوچستان، این شهرستان به عنوان اولین «تعاون شهر» استان انتخاب شد.

 نسرین کیخایی در کارگروه تعاون شهرستان هامون اظهار داشت: در راستای اجرای سند توسعه بخش تعاون و تحقق اهداف برنامه هفتم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی مرتبط با بخش تعاون و استفاده از ظرفیت ها و امکانات بومی و منطقه ای و جلب مشارکت حداکثری مردم در توسعه و رونق اقتصادی؛ طرح «تعاون شهر» از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری استانداری های سراسر کشور اجرا می‌شود.

وی افزود: «تعاون شهر»، ایده‌ای برای اداره کامل یک شهرستان با بهره گیری از ظرفیت های شرکت تعاونی و دورنمای خوبی برای مشارکت مردم در طرح های عام المنفعه است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هامون اضافه کرد: این شهرستان به لحاظ دارا بودن ظرفیت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در بخش تعاونی می‌تواند الگوی مناسبی برای توسعه و ترویج فرهنگ تعاون و رونق کسب و کار گروهی باشد.

کیخایی هم‌چنین تدوین و اجرای برنامه های آموزشی و ترویجی، جلب مشارکت سرمایه گذاران محلی شهرستان از طریق تشکیل تعاونی ها و احصاء ظرفیت های شهرستان برای توسعه بخش تعاون را از برنامه های در دست اقدام اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هامون بیان کرد.

وی در ادامه از پیگیری ها برای ساخت و نصب نماد تعاون در یکی از میادین اصلی شهرستان هامون خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار