تلفات شبکه برق سمنان کاهش یافت

مدیر دفتر فنی انتقال معاونت بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای سمنان گفت: تلفات شبکه انتقال و فوق توزیع برق استان سمنان کاهش یافت.

فهیمه طاهریان، مدیر دفتر فنی انتقال معاونت بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای سمنان اظهار کرد: با اندازه‌گیری دقیق انرژی تولیدی در شبکه، انرژی تبادلی با سایر شرکت‌ها و انرژی تحویلی به مشترکان، محاسبه تلفات انرژی شبکه مقدور است.

وی افزود: درصد تلفات کل شبکه انتقال و فوق توزیع استان در سال ۱۴۰۰ به میزان ۱.۷۹ درصد بوده که این مقدار در سال ۱۴۰۱ به ۱.۷۷ درصد رسیده است که نسبت به مشابه سال قبل کاهش مناسبی را نشان می‌دهد.

مدیر دفتر فنی انتقال معاونت بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای سمنان گفت: از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در راستای کاهش تلفات شبکه می‌توان به در مدار آمدن بانک خازنی جدید در شبکه طبق مطالعات انجام شده، تست ترموویژن کلیه تجهیزات پست‌ها و خطوط، شناسایی اتصالات دارای نقطه داغ و رفع مشکل آن‌ها و در مدار قرار دادن مولد‌های مقیاس کوچک اشاره کرد.

طاهریان افزود: با توجه به قرارگیری استان سمنان در مسیر ترانزیت انرژی و وابسته بودن تلفات به میزان تبادل انرژی با برق‌های هم‌جوار، با اقدامات و پیگیری‌های به عمل آمده، میزان تلفات شبکه فوق توزیع و تلفات کل در این سال دارای کاهش نسبت به سال گذشته بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار