سفیر آمریکا از دشواری عادی سازی روابط بین ریاض و تل‌آویو گفت

سفیر آمریکا در اراضی اشغالی اعلام کرد عادی سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو پیچیده و دشوار شده است.

تام نایدز، سفیر آمریکا در اراضی اشغالی شنبه شب اذعان کرد که عادی سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی بسیار دشوار و پیچیده است.

به گزارش المیادین، اظهارات نایدز پس از آن مطرح می‌شود که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، دنیل (دن) شاپیرو سفیر پیشین کشورش در سرزمین‌های اشغالی را مسئول پروژه عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی کرد.

سه مقام آمریکایی ۲۵ اردیبهشت ماه به آکسیوس گفته بودند که بلینکن به دنبال معرفی شاپیرو بعنوان نماینده ویژه واشنگتن برای توافق ابراهیم در عادی سازی روابط کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی است.

این درحالی است که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا پیش این گفت که این کشور به رژیم صهیونیستی هشدار داده است افزایش تنش‌ها با فلسطینی‌ها، گسترش توافق نامه‌های عادی سازی با کشور‌های عربی به ویژه با عربستان را عملاً غیرممکن می‌کند.

در همین راستا  روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی تاکید کرد در ۶ ماهه ابتدایی کابینه کنونی بنیامین نتانیاهو تعداد سفر‌های مقامات دولتی رژیم صهیونیستی به کشور‌های عربی در مقایسه با کابینه سابق به شدت کاهش پیدا کرده است.حتی ایلی کوهن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی تا کنون به کشور‌های سودان، ترکیه، ترکمنستان و آذربایجان سفر کرده، اما هیچ سفر رسمی به کشور‌های عربی نداشته است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۱۱ تير ۱۴۰۲
انشاءالله پایان اسراییل بزودی که مشکل عادی سازی هم بطور اساسی حل بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۰ ۱۱ تير ۱۴۰۲
اسراییل دشمن خونی عربا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۱۱ تير ۱۴۰۲
دشمن اصلی اسلام و قران و مسلمین
آخرین اخبار