آمادگی اشنویه برای برگزاری جشنواره سراسری گیلاس

فرماندار اشنویه گفت: ششمین جشنواره سراسری گیلاس در این شهرستان برگزار می‌شود.

فرماندار اشنویه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری، جذب سرمایه گذار و معرفی آداب و رسوم و شهرستان مرزی اشنویه ششمین جشنواره گیلاس از چهارشنبه تا جمعه هفته جاری برگزار می‌شود

سید علی ترابی افزود: این جشنواره به همت شواری تامین، شهرداری، شورای شهر، میراث فرهنگی و سایر ادارات در باغ شهرداری با اجرای برنامه‌های متنوع برگزار خواهد شد.

وی افزود: تمامی تمهیدات لازم اندیشیده شده و با توجه به اینکه طی سفر مقام عالی استان، پیشران توسعه اقتصادی شهرستان اشنویه با محوریت بخش کشاورزی معرفی شده، در این جشنواره ظرفیت و پتاسیل‌های کشاورزی معرفی و برنامه جهت جذب سرمایه گذار و توسعه اقتصادی و کشاورزی مورد تاکید است.

ترابی بیان کرد: پخت غذا‌های محلی، برپایی انواع غرفه‌های صنایع دستی، لبنی و.. و میوه ها، استقرار اتوبوس‌های گردشگری جهت بازدید از تفرجگاه ها، موسیقی و... از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

وی گفت: سطح زیر کشت این محصول به ۸۱۸ هکتار رسیده که از این میزان ۴۹۸ هکتار بارده و ۳۲۰ هکتار غیربارده است که علاوه بر مصرف در داخل استان به استان‌های دیگر نیز ارسال می‌شود.

محصول گیلاس این شهرستان دارای ارقام گوناگون تکدانه سیاه و صورتی، خوشه ای، زرد دانشکده، سفید و قرمز ارومیه و ارقام محلی زودرس و سایر ارقام است که در این میان ارقام خوشه‌ای و تکدانه سیاه بیشترین میزان سطح کشت را به خود اختصاص داده است.

شفافیت رنگ و طعم و عطر مطبوع این محصول موجب شده است تا گیلاس اشنویه مشتریان زیادی در داخل و خارج کشور پیدا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.