تشکیل ۱۰۰ کارگروه ویژه برای جرائم مرتبط با کنکور در فراجا/ تبلیغات فروش سوالات کنکور ترفند مجرمان سایبری

مرکز اطلاع رسانی پلیس در اطلاعیه‌ای از تشکیل ۱۰۰ کارگروه ویژه عملیاتی در خصوص جرائم مرتبط با کنکور در حوزه فضای مجازی خبر داد.

مرکز اطلاع رسانی پلیس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پلیس با تشکیل ۱۰۰ کارگروه ویژه عملیاتی در خصوص جرائم مرتبط با کنکور در حوزه فضای مجازی تعدادی مجرم را در استان‌های اصفهان، تهران بزرگ و خراسان رضوی شناسایی و دستگیر، تارنما‌های مجرمانه را مسدود و تعدادی از متخلفان را به مراجع قضائی معرفی کرده است.

یکی از ترفند‌های مجرمان سایبری تبلیغات فروش سوالات کنکور بوده و عمدتا شبکه‌های اجتماعی، پیام رسان‌های غیربومی و خارجی بستر تبلیغات آن‌ها می‌باشد که این تبلیغات بسیار فریبنده و حساب شده است. بعضا از نام و اعتبار افراد و سازمان‌های دخیل سوء استفاده و با جعل عنوان حقیقی و حقوقی آن‌ها و با شناسایی مشخصات افراد متقاضی، هزینه‌ای را از آن‌ها اخذ و سپس شخص را (بلاک کرده) کنار گذاشته یا نمونه سوالات چند سال گذشته را چند میلیونی و چند ده میلیونی به فروش می‌رسانند.

سایر اقدامات پلیس در حوزه پیشگیری وضعی و پیشگیری اجتماعی در جهت جلوگیری از وقوع تخلف و جرم در حوزه برگزاری کنکور و دیگر اقدامات تامینی تا بعد از برگزاری آزمون نیز تداوم خواهد داشت.

برچسب ها: کنکور ، پلیس فراجا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۱۳ تير ۱۴۰۲
ای کاهش یه گروه هم برای سازماندهی بیکاری تشکیل می شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۱۳ تير ۱۴۰۲
هر چقدر این کنکور اگر برای ما آب ندارد برای دلالها و مسولان نان دارد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۱۳ تير ۱۴۰۲
یه سامانه ای برا سوت زنی بذارین جایزه سوت زنی هم بدین مردم اطلاع بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۳ تير ۱۴۰۲
سوالات شب قبل در مخازن در مدارس شهرهای کوچیک لو میره،هر ساله داره توی تلگرام سوالا قبل آزمون جواب داده میشه،بنظرم بجای اینکارا،با فروشندها صحبت کنید قیمت رو بیارن پایین،بابا طرف میگه یک میلیارد.چه خبره،یکی دیگه میگه باید صرافی بری بیت کوین بزنی.هر ساله هم داره از شهرهای کوچیک آدمای درس نخون پولدار رتبهای عالی میارن.ما بقی دانش آموزا هم اعتراض میزنن،اما اعتراض رد میشه چون بنفع سازمان نیست اعتراض رو تایید کنه چون خودشون زیر سوال میرن.تلاش عمر ما تیاه شد توسط این افراد متقلب تو کنکور و رشته توپشو اونا بردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۱۳ تير ۱۴۰۲
راست می گی تو رشته انتخابی شنیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۳ تير ۱۴۰۲
کار خیلی آسون تر از فروش و تبلیغات هست.یه فکری برای نظارت سر جلسه ها بکنید.
آخرین اخبار