تعداد داوطلبان کنکور در مهاباد ۲۵ درصد کاهش یافت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد گفت: امسال سه هزار و ۳۶۸ داوطلب در این شهرستان در کنکور سراسری شرکت می‌کنند که در مقایسه با پارسال حدود ۲۵ درصد کاهش دارد.

بهروز خضری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد گفت: از مجموع داوطلبان ۶۰ درصد زن و ۴۰ درصد مرد هستند که در پنج گروه هنر، علوم ریاضی، علوم انسانی، علوم تجربی و زبان‌های خارجه و طی ۲ روز با هم رقابت می‌کنند.

وی ادامه داد: از این تعداد رشته تجربی با هزار و ۵۶۹ نفر بیشترین داوطلب و رشته انسانی و زبان خارجی به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد افزود: گروه آزمایشی ریاضی، انسانی و هنر فردا چهارشنبه و گروه آزمایشی علوم تجربی و زبان‌های خارجه نیز روز پنجشنبه به رقابت خواهند پرداخت.

خضری اضافه کرد: در ورودی حوزه‌های امتحانی رأس ساعت ۷:۳۰ (هفت و سی) بسته خواهد شد، لذا متقاضیان لازم است قبل از بسته شدن در‌های ورود به جلسه آزمون در حوزه امتحانی حاضر باشند.

نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ نیز صبح و عصر روز‌های چهارشنبه ۱۴ و پنجشنبه ۱۵ تیرماه در ۴۱۷ شهرستان، ۶۶۲ حوزه اصلی و ۱۹۵۵ حوزه فرعی برگزار می‌شود.

بنابر آمار سازمان سنجش آموزش طی مدت نام‌نویسی از ۱۵ تا ۲۴ فروردین برای شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر ثبت نام کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.