معاون حقوقی رئیس جمهور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

شکایت از آمریکا بر مبنای معاهده مودت در دیوان بین المللی دادگستری ثبت شده است

محمد دهقان گفت: شکات ما از آمریکا بر منبای معاهده مودت است که تمامی اسناد خود را در این باره در ۱۰ جلد در دیوان بین المللی دادگستری ثبت کردیم.

محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور در ارتباط با پرونده‌های بین المللی کشورمان و شکایت از آمریکا و کانادا در دیوان بین الکللی دادگستری گفت: به دلیل آن که آمریکایی‌ها صلاحیت دیوان بین المللی دادگستری را نپذیرفته اند ما شکایت خود را علیه کانادا ثبت کردیم  و برای نقض مصنوعیت دولت آمریکا برای مصونیت جمهوری اسلامی ایران از آمریکایی‌ها شکایت نداریم.

وی گفت: بحث و دعوایی با آمریکا وجود دارد آن هم بر منبای معاهده مودت است که مطرح شده و تمامی اسناد خود را در این باره در ۱۰ جلد در دیوان بین المللی دادگستری ثبت کردیم و پرونده در جریان است و منتظر پاسخ آمریکایی‌ها به لایحه‌ای که ثبت کردیم هستیم و بعد از آن جلسه استماع آغاز می‌شود و فکر می‌کنم بیش از یک سال فرآیند رای طول بکشدتا رای دیوان بین المللی دادگستری مشخص می‌شود.

وی ادامه داد:، اما در قبال کانادا رسیدگی به نقض مصونیت دولت کانادا نسبت به جمهوری اسلامی ایران را داریم و به امید خدا این پرونده نیز روند خود را طی خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار