گیر افتادن صیادان غیرمجاز در تور مامورین یگان حفاظت محیط زیست

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست کلات گفت: پیرو گشت و کنترل مامورین یگان حفاظت محیط زیست کلات در منطقه سد قره تیکان چندصیاد غیرمجاز را به دام انداختند.

معصوم شاهی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست کلات گفت: پیرو گشت و کنترل مامورین یگان حفاظت محیط زیست کلات در حوالی بامداد در منطقه سد قره تیکان متوجه حضور چند نفر از صیادان غیرمجاز شده که توسط قایق بادی به وسط سد مراجعه و به وسیله تور دوازه ای، اقدام به صید آبزیان می پردازند.

وی افزود: باتوجه به اینکه متهمین بر سطح آب بوده و مامورین، با اقدامات و تدابیر لازم و همچنین صبر و حوصله به کمین متهمین پرداخته، که پس از خروج از سطح آب حوالی ساعت ۴ صبح مامورین موفق به دستگیری متهمین شدند.

معصوم شاهی بیان کرد:در این ارتباط تعداد سه نفر متهم دستگیر و در بررسی های ابتدایی تعداد ۲۷ قطعه ماهی که بیش از ۱۰۰ کیلو وزن داشته، به همراه یک دستگاه قایق بادی، چندین رشته تور دوازه ای، تعدادی چراغ قوه و یک دستگاه لنسر مخصوص ماهیگیری از ید متهمین کشف و ضبط شد، که جهت سیر مراحل قضایی مراتب مکتوب شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست کلات ادامه داد: باتوجه به اینکه متهمین فوق دارای اشتهار در این امر بوده هماهنگی های لازم با مقام محترم قضایی انجام شد و متهمین حسب دستور به بازداشتگاه دلالت داده شدند.

وی تصریح کرد:عمل ارتکابی متهمین موصوف باستناد بند الف و ب ماده ۱۱ و بند الف ماده ۱۰ قانون شکار وصید جرم بوده و متهمین علاوه بر جبران خسارت وارده به محیط زیست از بابت صید غیرمجاز به حبس از ۹۱ روز تا شش ماه محکوم خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار