پیگیری رفع تصرف اراضی ملی اطراف تالاب دهنو

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان و جمعی از مسئولان استان و شهرستان از اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان بروجن و تالاب دهنو بازدید کردند.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان و جمعی از مسئولان استان و شهرستان از اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان بروجن و تالاب دهنو بازدید کردند و در جریان روند فعالیت‌های صورت گرفته در تالاب دهنو که منجر به احیای این تالاب شده، قرار گرفتند.

در این بازدید، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در نشستی صمیمانه با مسئولان حفاظت محیط‌زیست در جریان نحوه فعالیت، مسائل و مشکلات حفاظت محیط زیست استان قرارگرفت.


بیشتر بخوانید


سعید یوسف‌پور مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان، احیای تالاب دهنو را نتیجه زحمات شبانه‌روزی و هدفمند این مجموعه اعلام کرد و افزود: اقدامات مدنظر این اداره‌کل برای احیای تالاب دهنو، رفع تصرف اراضی ملی اطراف تالاب، تعیین حد و حدود بستر این تالاب و لزوم همکاری همه دستگاه‌ها برای حفظ و احیای تالاب دهنو از جمله مسائل مهمی بود که با نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی مطرح شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین امیرقلی جعفری‌بروجنی در این بازدید حمایت خود را از انجام اقدامات لازم برای حفظ و احیای تالاب دهنو اعلام و خواستار همکاری همه دستگاه‌ها برای نیل به این هدف شد. همچنین ایشان بر اهمیت این تالاب برای تعدیل آب و هوا و افزایش سطح آب‌های زیرزمینی این منطقه تأکید کرد.

گفتنی است تالاب دهنو در نزدیکی روستای دهنو، در ۲۰ کیلومتری شمال غربی بروجن قرار دارد. به دلیل نزدیکی آن به شهر‌هایی مانند بروجن، گندمان، شهرکرد و بلداجی، این تالاب دارای اهمیت گردشگری است. این تالاب به واسطه قرارگیری در پایین کوه، چشم‌انداز زیبایی دارد و هنگام پرآبی، زیستگاه پرندگان مهاجری از قبیل خروس کولی، اگرت، حواصیل، اردک و مرغابی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۱:۰۳ ۱۸ تير ۱۴۰۲
وجود شهرهای سلامت و گردشگری در اطراف تالاب لازم و ضروری است