اجرای طرح جهش دیم زار‌ها در بیش از ۶۰ هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح جهش تولید در دیم‌زار‌ها در سال زراعی آینده در بیش از ۶۰ هزار هکتار از اراضی استان اجرا می‌شود.

حسین برزگر در نشست توسعه طرح «جهش تولید در دیم‌زارها» چهارمحال و بختیاری که با حضور اعضای ستاد فرمان امام خمینی (ره) کشور برگزار شد، گفت: در سال زراعی جاری این طرح در بیش از ۳۲ هزار هکتار از اراضی استان با موفقیت انجام شد.

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: طرح «جهش تولید در دیم‌زارها» با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و استقبال خوب کشاورزان در سال زراعی آینده در بیش از ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در طرح جهش تولید در دیم‌زار‌ها کارشناسان جهاد کشاورزی و کارشناسان بسیجی با حضور در مناطق مختلف استان به کشاورزانی که اراضی دیم در اختیار دارند مشاوره و خدمات آموزشی ارائه می‌دهند، افزود: همچنین مبارزه با علف‌های هرز، آفات‌کشی و محلول‌پاشی در این اراضی انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید


برزگر در ادامه با اشاره به ارائه تسهیلات جهت خرید ۶۰ دستگاه ماشین کارنده کشت مستقیم جهت مکانیزه کردن اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری، افزود: این استان رتبه اول کشوری جذب تسهیلات مربوط به دستگاه‌های کشت مستقیم را در این طرح از آن خود کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.