افزایش قیمت خرید تضمینی کلزا

معاون جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از افزایش قیمت خرید تضمینی کلزا در سال زراعی جاری خبر داد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: قیمت کلزا در سال زراعی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ به ازای هر کیلو، ۳۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

علی دیانتی با اشاره به این که کشت کلزا در رقابت با گندم است، افزود: شایسته است تا با تغییر قیمت گندم، قیمت کلزا نیز افزایش یابد.

وی با بیان این که قیمت قدیم کلزا ۲۲ هزار تومان همراه با ۱۵۰۰ تومان هدیه غیرنقدی بود، گفت: شرکت بازرگانی دولتی ایران مبلغ خرید تضمینی محصول کلزا را متناسب با آخرین قیمت‌ها پرداخت می‌کند.

معاون جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: در دو دهه اخیر به دنبال توسعه کشت دانه‌های روغنی در استان بوده‌ایم و امیدواریم همچنان توسعه کشت این محصولات بویژه کلزا را به همراه داشته باشیم.

بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان آذربایجان غربی زیر کشت کلزا رفته است که این میزان نسبت به سال زراعی گذشته ۶ درصد افزایش داشته است و  برداشت محصول کلزا از اراضی کشاورزی استان از خرداد ماه آغاز شده  است

در سال گذشته ۳ هزار و ۹۲۸ تن کلزا در استان خریداری شد که پیش بینی می‌شود امسال نزدیک به ۴ هزار و ۹۰۰ تن کلزا از مزارع استان برداشت شود.

به گفته دیانتی قیمت دانه روغنی کاملینا ۳۳ هزار تومان و آفتابگردان و گلرنگ نیز ۲۷ هزار تومان تعیین شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.