واگنر نظامیان بلاروس را آموزش می‌دهد

بلاروس اعلام کرد اعضای گروه واگنر به برخی از نظامیان این کشور در محدوده نظامی جنوب شرقی مینسک آموزش می‌دهد.

برخی از منابع خبری وابسته به گروه واگنر که خواستند نامشان فاش نشود امروز (جمعه) خبر دادند برخی از اعضای این گروه از سه‌شنبه گذشته به منظور آموزش نظامیان بلاروس در این کشور حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در هفته‌های اخیر روسیه توافقنامه‌ای را با گروه واگنر به امضا رساند که به موجب آن نظامیان این گروه در ازای کنار گذاشتن شورش در روسیه می‌توانند به بلاروس بروند و در آنجا مستقر شوند.

با این حال تا به امروز هیچ نشانه‌ای از حضور جنگنده‌های واگنر در بلاروس دیده نشده و «پریگوژین» رهبر این گروه از زمانی که از روسیه خارج شده تا به امروز در انظار عمومی دیده نشده است.

این در حالی است که روز گذشته نیز منابع خبری گزارش دادند نیرو‌های واگنر اداوات نظامی و سلاح‌های جنگی خود را به ارتش روسیه تحویل داده اند.

در همین راستا سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: بیش از ۲۰۰۰ قطعه تجهیزات و سلاح از جمله صد‌ها واحد سلاح سنگین جمله تانک‌ها، سیستم‌های موشکی پرتاب چندگانه گراد و اوراگان، موشک‌های ضد هوایی پانتسیر و سامانه‌های توپخانه خودکششی گوزودیکا، آکاتسیا، گیاسینت و تولپان، هویتزر‌ها و اسلحه ضد تانک، سیستم‌های خمپاره دار، ماشین‌های چندمنظوره زرهی اعم از نفربر‌های زرهی، تجهیزات خودرو و سلاح‌های سبک تحویل داده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار