در سفری برنامه ریزی نشده

رییس جمهور کره جنوبی وارد اوکراین شد

منابع خبری گزارش دادند رییس جمهور کره جنوبی برای گفتگو با همتای اوکراینی خود در سفری برنامه ریزی نشده وارد کی یف شد.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد، یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی روز شنبه برای گفتگو با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور به اوکراین سفر کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این سفر بدون برنامه ریزی قبلی و پس از حضور یون در نشست ناتو در لیتوانی و بازدید از لهستان در این هفته انجام شد. وی در حاشیه این نشست با اوکراین ابراز همبستگی کرد و راه‌هایی را برای حمایت از این کشور در مقابل روسیه بررسی کرد.

یون در مبدا ورود خود به اوکراین از محل کشتار‌های دسته جمعی در بوچا در نزدیکی کی یف، پایتخت اوکراین بازدید کرد. انتظار می‌رود رییس جمهور کره جنوبی امروز با ولودیمیر زلنسکی دیدار و گفتگو داشته باشد.

گفته می‌شود کره جنوبی برای ارسال سلاح‌های نظامی به اوکراین به شدت از سوی زلنسکی تحت فشار است، ولی از بیم نفوذ روسیه در کره شمالی فعلاً از حمایت‌های تسلیحاتی بیشتر به کی یف عقب نشینی کرده است.

یون گفت این هفته قرار است برخی تجهیزات مین زدایی و آمبولانس، به دنبال درخواست اوکراین به این کشور ارسال شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۳۶ ۲۴ تير ۱۴۰۲
طلب ما از کره ی جنوبی چه شد؟
ما هیچ اهرم فشاری برای آنها نداریم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۲۴ تير ۱۴۰۲
بیچاره ها ژاپنی ها و کره جنوبی ها چقدر تلاش میکنند شبیه و همراه غربی ها باشند...اما چهره و تاریخ شرقی( البته نه چندان درخشان و پر مایه) شون رو میخوان چیکار کنند؟!!! همه شون که نمیتونند مو رنگ کنند و عمل جراحی چشم و دماغ انجام بدن که!!!! ( خندیدیم زیاد...)
آخرین اخبار