کاهش بارش‌ها در آذربایجان غربی/ صرفه جویی در مصرف آب ضروری است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در مورد کاهش بارندگی ها هشدار داد و صرفه جویی در مصرف آب ضروری دانست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی  در چهل و هفتمین جلسه شورای حفاظت از منابع آبی استان گفت: با وجود افزایش ۱۱ درصدی بارش‌ها در سال آبی جاری در آذربایجان غربی، میزان بارش‌ها در درازمدت ۵.۶ درصد کاهش یافته است.

مجید رستگاری یک هشدار مهم نیز در زمینه کاهش منابع آبی و لزوم صرفه جویی در مصرف آب داد و گفت: ظرفیت مخازن سد‌های استان ۱۱ درصد کاهش یافته است و میزان بارش‌ها از ابتدای سال آبی امسال ۳۲۶ میلیمتر بود که این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۹۳ میلیمتر گزارش شده است

وی افزود: این آمار روند مثبت بارشی امسال نسبت به سال گذشته را به میزان ۱۱ درصد نشان می‌دهد، اما در سال آبی امسال بیش از ۵ ممیز ۶ دهم درصد کاهش بارندگی نسبت به دراز مدت داشته ایم و این زنگ خطر کاهش منابع آبی در استان را به صدا در آورده است.

تدوین سند سازگاری با کم آبی، تعادل بخشی و انسداد چاه‌های غیر مجاز و نصب کنتور و صرفه جویی در مصرف آب خصوصا در بخش کشاورزی با استفاده از روش‌های نوین موضوعات مهم مطرح شده در این جلسه بود.

۳۴ درصد از جمعیت استان را کشاورزان تشکیل می‌دهند که این آمار لزوم همکاری بیش از پیش آنان را در مدیریت مصرف آب خصوصا در ماه‌های مرداد و شهریور ماه را نشان می‌دهد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.