افزایش صادرات میوه افغانستان با افتتاح راه آهن خواف هرات

رییس انجمن شرکتهای ترانسپورتی هرات افغانستان گفت امیدواریم ترانزیت کالا از طریق خاک افغانستان در مسیر بنادر ایران به کشورهای آسیای مرکزی تحقق یابد.

عارف رضایی رییس انجمن شرکتهای ترانسپورتی هرات افغانستان با اشاره به فراهم شدن زمینه صادرات محصولات کشاورزی افغانستان با افتتاح راه آهن خواف هرات گفت راه اندازی این راه آهن جابجایی سریع حجم بالایی از بار در مقایسه با مسیرهای جاده ای را ممکن می سازد.

وی بیان کرد: هم اکنون بخشی از میوه تولیدی افغانستان به شکل آجیل و خشکبار به کشورهای حاشیه خلیج فارس و حتی کشورهای غربی صادر می شود که فعالیت جدی راه آهن خواف-هرات و انتقال محصولات کشاورزی با این خط ریلی به بنادر جنوبی ایران و سپس کشورهای حاشیه خلیج فارس می تواند برای کشاورزان و بازرگانان افغانستانی پرسود و مفید باشد.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر تاثیرات مفید خط آهن خواف -هرات بر توسعه صادرات افغانستان، می توان برای ترانزیت کالا از طریق خاک افغانستان در مسیر بنادر ایران تا کشورهای آسیای مرکزی و بالعکس از آن استفاده کرد.

طرح راهبردی راه‌آهن خواف در شرق ایران به هرات در غرب افغانستان قطعه ای مهم از پازل ارتباطی میان کشورهای منطقه است که اجرای آن از سال ۱۳۸۶ کلید خورد تا مسیر ریلی میان خواف واقع در ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد را در قالب خط آهنی به طول حدود ۲۲۰ کیلومتر به شهر هرات واقع در شمال غرب افغانستان ایجاد کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار