هیاتهای مذهبی خراسان رضوی توصیه‌های ایمنی مرتبط با عزاداری‌ها را جدی بگیرند

مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: هیاتهای مذهبی در ایام سوگواری ماه محرم رعایت توصیه‌های ایمنی مرتبط با حوزه برق در هنگام نصب پرچم‌ها و استفاده از سایر اقلام عزاداری را جدی بگیرند.

حمید سروش مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: همه ساله با فرا رسیدن ماه محرم، مراسم سوگواری و عزاداری اباعبدالله حسین (ع) در مساجد، حسینیه ها، شبستان‌ها و تکیه‌های موقت برگزار می‌شود.

او افزود: به منظور جلوگیری از بروز حوادث مردمی لازم است که مسوولان و اعضای هیات مدیره اماکن مقدسه، نکات ایمنی که در قالب بروشور‌ها و بنر‌ها توسط شرکت توزیع برق و مدیریت‌های تابعه در شهرستان‌ها نصب شده است را مورد توجه قرار دهند.

مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ادامه داد: در این راستا به مدیریت‌های تابعه برق در شهرستان‌ها توصیه شده است که هیات‌های مذهبی را برای آگاه سازی، ارسال پوستر‌ها و توصیه‌های ایمنی به دو روش ارسال فیزیکی و مجازی پوستر از طریق عضویت در شبکه‌های اجتماعی اعضای هیات مدیره این اماکن انجام دهند.

سروش بیان کرد: همچنین آموزش برگزارکنندگان مراسم عزاداری پیرامون مخاطرات و حوادث مردمی، گرفتن تاییدیه دریافت توصیه‌های ایمنی و پوستر‌ها از یکی از اعضا هیات مدیره نیز از سوی مدیریت‌های تابعه شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در شهرستان‌ها نیز انجام گرفته است.

او تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم در ایام عزاداری، توسعه و ترویج فرهنگ ایمنی بویژه برای مسوولان موکب‌ها و هیات‌های عزاداری است که این موضوع از شیوه‌های مختلف از جمله چاپ و توزیع انبوه پوستر‌های ایمنی، برگزاری نشست با مسئولان فرهنگی و مذهبی شهرستان‌ها و استفاده از ظرفیت‌های ایشان برای کنترل‌های لازم، ابلاغ دستورالعمل تامین برق موقت ایستگاه‌های پذیرایی و هیات‌های عزاداری به روش کاملاً ایمن انجام گرفته است.

مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی تاکید کرد: برای هماهنگی هر چه بیشتر نسبت به ترویج توصیه‌های ایمنی بین هیات‌های مذهبی در ایام محرم هماهنگی‌های لازم با معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی انجام گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار