پرتاب ماهواره‌های استارلینک لغو شد

پرتاب موشک فالکون ۹ که قرار بود ماهواره‌های اینترنتی استارلینک را با خود به مدار ببرد، به دلایل نامعلومی توسط اسپیس‌ایکس لغو شد.

شرکت «اسپیس‌ایکس» (SpaceX) برای دومین بار در کمتر از یک هفته پرتاب موشک را متوقف کرد. یکی از موشک‌های «فالکون ۹» (Falcon ۹) این شرکت قرار بود ۱۵ ماهواره اینترنتی «استارلینک» (Starlink) را از «پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ» کالیفرنیا در روز ۱۹ ژوئیه (۲۸ تیر) ساعت ۱:۲۵ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی پرتاب کند، اما گروه پرتاب همه چیز را در حالی که تنها پنج ثانیه به ساعت شمارش معکوس باقی مانده بود، لغو کرد.

یکی از محققان شرکت اسپیس‌ایکس در جریان پخش اینترنتی پرتاب برنامه‌ریزی‌شده گفت: هزاران راه وجود دارد که یک پرتاب اشتباه انجام شود و تنها یک راه وجود دارد که می‌تواند درست انجام شود. با توجه به آن، ما روی زمین بیش از حد محتاط هستیم و اگر گروه چیزی را ببینند که حتی اندکی مشکل‌ساز به نظر برسد، شمارش معکوس را متوقف خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: موشک و ماهواره‌های استارلینک در سلامت کامل هستند و اسپیس‌ایکس قصد دارد به زودی دوباره پرتاب را انجام دهد. این شرکت در فضای مجازی، تاریخ بعدی پرتاب را همراه با یک تاخیر ۲۴ ساعته اعلام کرد که احتمالا روز ۲۰ ژوئیه (۲۹ تیر) خواهد بود.

منبع: اسپیس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۲۹ تير ۱۴۰۲
به علت گرد و غبار
آخرین اخبار