امیرعبداللهیان:

سران داعش به افغانستان منتقل شده اند

وزیر امور خارجه‌ ایران گفت سران داعش و نیروهای این گروه از عراق، سوریه و بخش‌هایی از لیبی در ماه‌های اخیر به افغانستان منتقل شده‌اند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه‌ ایران گفت سران داعش و نیروهای کارکشته‌ این گروه از عراق، سوریه و بخش‌هایی از لیبی در ماه‌های اخیر به افغانستان منتقل شده‌اند.

امیرعبداللهیان گفت انتقال رهبران داعش به داخل افغانستان یکی از چالش‌های طالبان در این کشور است.

وزیر امور خارجه‌ ایران تأکید کرد کشورش با افغانستان ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارد و هر گونه بی‌ثباتی در افغانستان تأثیر مستقیم بر مناطق مرزی ایران می‌تواند بگذارد.

این درحالی است که طالبان حضور داعش در افغانستان را بارها انکار کرده‌اند، اما براساس یک گزارش اداره‌ بازرس ویژه ایالات متحده امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار)، داعش بین هزار تا سه‌هزار جنگ‌جو در افغانستان دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۳۰ تير ۱۴۰۲
همونطور که قبلا گفتم باید مرز بین ایران و افغانستان دیوار چند متری و غیر قابل نفوذ بکشیم، وگرنه در قالب همین مهاجرین افغان داعش وارد ایران میشه، افغانستان جز وارد کردن آواره و محروم کردن ما از حقابه و قاچاق مواد مخدر چه سودی به حال ایران داشته؟ تا الان جز ضرر چیزی نداشته. مرز با افغانستان رو با پهپاد و تجیهزات پیشرفته کنترل کنید.
آخرین اخبار