چهار هزار میلیارد از مالیات برای توسعه علم، ورزش و پزشکی سمنان پرداخت شد

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: چهار هزار میلیارد ریال از محل وصول مالیات برای توسعه علم، ورزش و پزشکی سمنان در سال گذشته پرداخت شد.

علی حسین‌پور مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان ابراز کرد: سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از مجموع مبلغ پرداختی سال گذشته در استان سمنان از محل وصول مالیات در این بخش‌ها مربوط به پارک‌های علم و فناوری استان و بقیه مربوط به بخش‌های ورزش و بهداشت و درمان بود.

وی اضافه کرد: پارک‌های علم و فناوری به عنوان یکی از نهاد‌های اجتماعی و حلقه‌ای از زنجیره توسعه اقتصادی مبتنی بر فناوری، به عنوان کانون‌های تولید ثروت دانش بنیان و تبدیل علم به صنعت و درآمدزایی، نیازمند حمایت و شناخت بیشتر از سوی دستگاه‌های اجرایی و جامعه هستند و تخصیص بخشی از وصول مالیات به پارک‌های علم و فناوری استان سمنان نیز با نگاه حمایتی انجام شد.

حسین‌پور اظهار کرد: از جمله اهداف ایجاد پارک‌های فناوری، افزایش نوآوری فناورانه، توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی متخصصان به ویژه نخبگان و دانش‌آموختگان دانشگاهی است و بسیاری از سیاستگذاران از پارک‌های فناوری به عنوان بخشی از یک راهبرد اندیشمندانه و هماهنگ برای توسعه ملی یا منطقه‌ای نام می‌برند.

وی تصریح کرد: پرداخت مالیات از مهمترین عوامل رشد و توسعه جامعه محسوب می‌شود و موجب رونق اقتصادی، تحقق عدالت اجتماعی، افزایش خدمات و عمران و آبادانی کشور می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: دولت بر اساس قانون و با استفاده از روش‌های مختلف اقدام به دریافت مالیات از اشخاص حقیقی و حقوقی می‌کند تا از یک سو از میزان اتکای خود به درآمد‌های نفتی بکاهد و از سوی دیگر درآمد حاصل از مالیات را بتواند صرف بهداشت و درمان، آموزش، امور رفاهی، تامین زیرساخت‌ها و سایر بخش‌ها و نیاز‌های عامه مردم کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.