مراجعه بیش از هزار نفر به دلیل نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان سمنان

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان گفت: هزار و ۴۷۲ نفر به دلیل آسیب‌های ناشی از نزاع و درگیری به مراکز پزشکی قانونی استان در بهار امسال مراجعه کردند.

نوروزی بیان کرد: طبق گزارش‌ها، نزاع و درگیری در استان سمنان طی سه ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۰ درصدی داشت.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان گفت: از مجموع مراجعه کنندگان نزاع در سه ماه نخست امسال ۹۲۶ آقا و۵۴۶ خانم بودند. این در حال است که یکهزار و ۳۴۰ نفر بهار سال گذشته به دلیل آسیب‌های ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان سمنان مراجعه کردند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان تصریح کرد: ۸۶۷ آقا و ۴۷۳ خانم در مراکز پزشکی قانونی استان برای بررسی آسیب‌های ناشی از نزاع معاینه شدند.

وی توصیه کرد: ظاهر خون آلود تاثیری در صدور نظریه کارشناسی به وسیله پزشکی قانونی ندارد، آنچه مبنای صدور نظریه کارشناسی در خصوص جراحات است، نوع جراحت و عمق آن است، معاینه دقیق‌تر ضایعات نیازمند تمیزبودن موضع و بررسی دقیق آن توسط کارشناسان پزشکی قانونی است.

نوروزی تصریح کرد: برای صدور نظریه کارشناسی در خصوص صدمات ناشی از نزاع به وسیله سازمان پزشکی قانونی، ارائه معرفی‌نامه از مراجع قضایی و یا کلانتری الزامی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.