توزیع ماهانه ۳۱ هزار تن آرد در بین نانوایی‌های آذربایجان غربی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی گفت: به طور معمول ماهیانه ۳۱ هزار تن آرد میان نانوایی‌های استان توزیع می‌شود که بیشترین میزان سهمیه متعلق به نقاط شهری است.

امید زینالی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی گفت: میزان آرد توزیعی در مناطق شهری ۲۱ هزار و ۴۰۰ تن و در نقاط روستایی آذربایجان غربی بیش از ۹ هزار تن بوده است.

وی با بیان اینکه اداره غله تامین‌کننده آرد استان است، افزود: جمعیت استان سه میلیون و ۴۴۵ هزار نفر و سرانه آرد مصرفی ۹.۶۸ کیلوگرم است.

زینالی با اشاره به خرید ۳۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان اضافه کرد: ظرفیت سیلو‌های آذربایجان غربی یک میلیون تن است و خرید گندم امسال در مقایسه با پارسال افزایش مطلوبی دارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی با بیان اینکه این افزایش تابعی از عوامل مختلف است، گفت: اکنون ۶۷ مرکز خرید و حدود ۱۴ کاخانه آرد سازی در خرید گندم دخیل هستند.

وی با اشاره به اضافه‌شدن چهار مرکز خرید گندم به مجموع مراکز خرید در سال جاری افزود: ساعت کاری مراکز خرید از هشت صبح تا ۲۰ شب تعیین شده است.

زینالی با تاکید بر اینکه تولیدات کشاورزان این منطقه جوابگوی نیاز‌های موجود است، گفت: ۲۰ درصد گندم مورد نیاز و مصرفی استان گندم کیفی و وارداتی است.

آذربایجان غربی چهارهزار و ۷۰۰ نانوایی داردکه ۲۵ درصد آن در شهرستان ارومیه مستقر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.