شلیک جنگنده روسی به پهپاد آمریکایی در سوریه

ارتش آمریکا اعلام کرد جنگنده روسی به سوی پهپاد این کشور در آسمان سوریه آتش گشوده است.

گرچه تقابل روسیه و آمریکا اکنون به جنگ نیابتی در اوکراین متمرکز است، اما واشنگتن اکنون مدعی تقابل مستقیم نظامی میان این دو کشور در سوریه شده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، ارتش آمریکا امروز (سه شنبه) اعلام کرد یک جنگنده روسی اقدام به شلیک به سمت یک پهپاد آمریکایی بر فراز سوریه کرده و به آن آسیب جدی وارد کرده است. 

طی ماه‌های اخیر مقامات نظامی آمریکایی اعلام کرده بودند جنگنده‌های ارتش روسیه اقدام به انجام مانور‌های خطرناک در نزدیکی هواپیما‌های آمریکایی بر فراز سوریه کرده اند که اتفاق اخیر در راستای همین موضوع رخ داده است. 

در بیانیه ارتش آمریکا آمده است: یک جنگنده روسی در سوریه به یک پهپاد مدل MQ-۹ آتش گشوده و به موتور آن آسیب جدی وارد کرده است. با این حال، پرسنل کنترل کننده این پهپاد موفق شدند آن را با موفقیت به آشیانه بازگردانند. 

مقامات نظامی آمریکایی می‌گویند هنوز نمی‌دانند چه چیزی باعث رویکرد تهاجمی جنگنده روسی و تحریک آن برای حمله به این پهپاد شده است. 

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اوایل ماه جاری میلادی به خبرنگاران گفت: تصور من این است که نیرو‌های ما قوانین مناسب درگیری و اختیارات لازم برای دفاع از خود را دارند.

برچسب ها: آمریکا ، روسیه ، جنگ سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۶ ۰۴ مرداد ۱۴۰۲
خیلی وقته ایران هم دیگه شکار پهپاد آمریکایی نداشته
حداقل یه چند تا f35 منهدم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۵ ۰۴ مرداد ۱۴۰۲
اتفاقاً کار درست و خوبی بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
کار اشتباه
آخرین اخبار