جذب سرمایه گذار برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی در استان یزد

استاندار یزد گفت: راه اندازی شهرک‌های تخصصی انرژی خورشیدی و تدوین بسته‌های تشویقی برای جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در این حوزه، با جدیت پیگیری می‌شود.

فاطمی استاندار یزد در نشست هماهنگی مباحث مربوط به نیروگاه‌های خورشیدی استان به برنامه‌های استان برای تحقق چشم انداز تبدیل یزد به قطب تولید انرژی خورشیدی، اشاره کرد و گفت: تولید برق خورشیدی یکی از محور‌های اساسی سند یزد نوین است و یزد در بهترین موقعیت جغرافیایی به لحاظ تابش و تعداد روز آفتابی قرار دارد به همین منظور تولید دو هزار مگا وات برق خورشیدی در استان هدفگذاری شده است. 

او با بیان اینکه حوزه انرژی خورشیدی؛ حوزه‌ای تحولی و ثروت آفرین برای استان یزد است، اظهارداشت: در سند یزد نوین تولید سلول‌های خورشیدی، مزارع خورشیدی، ذخیره سازها، مزارع رمز ارز و فناوری‌های نوین مالی که آینده نظام پولی ما را دستخوش تغییر می‌کند، دیده شده است. 

فاطمی در ادامه از برق به عنوان یکی از زیرساخت‌های توسعه یاد کرد و گفت: فراهم سازی بستر‌های سرمایه گذاری در زمینه احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرستان‌های کمتر برخوردار، مورد توجه و پیگیری قرار گیرد. 

استاندار یزد همچنین به برخی تعهدات صنایع استان یزد برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی اشاره و خاطرنشان کرد: باید برنامه زمان‌بندی احداث نیروگاه‌ها از صنایع دریافت و بر اجرای تعهدات در مهلت مقرر تاکید شود. 

او با تاکید بر اینکه اولویت واگذاری اراضی در شهرستان‌ها باید مرتبط با مباحث انرژی خورشیدی باشد، گفت: ظرف مدت یک هفته با واحد‌های صنعتی هر شهرستان جلساتی برگزار کنید و مدل ورود جدی آن‌ها به این حوزه مشخص شود. 

فاطمی با اشاره به موضوع راه اندازی شهرک‌های تخصصی انرژی خورشیدی در استان یزد به عنوان یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان، اظهارداشت: برای پیشبرد هر چه بهتر مسائل این پروژه، مدل‌های مورد پیگیری استان‌های دیگر بررسی شود. 

استاندار یزد بر تدوین بسته‌های تشویقی در استان برای جذب سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی در حوزه انرژی خورشیدی تاکید کرد. 

او در ادامه با تاکید بر تهیه مدلی برای مشارکت مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در امر تولید برق خورشیدی گفت: در این صورت مددجویان تحت حمایت در استان، صاحب درآمد پایدار می‌شوند. 

استاندار یزد با اشاره به حمایت ویژه از برنامه‌های استان یزد در حوزه طرح‌های انرژی خورشیدی، گفت: ستاد تسهیل ویژه‌ای برای بررسی مسائل فراروی اجرای طرح‌های این حوزه و تسریع در روند اجرای آن‌ها تشکیل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار