۵ هزار قطعه فلامینگو در تالاب سولدوز نقده فرود آمدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: کارشناسان این اداره در پایش‌های خود دسته‌های بزرگ از فلامینگو‌های مهاجر که تعدادشان به ۵ هزار قطعه می‌رسد، در تالاب «سولدوز» این شهرستان مشاهده کردند.

اکبر قایمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: هر سال در این فصل فلامینگو‌های مهاجر از دریاچه ارومیه به سمت تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه از جمله تالاب‌های «سولدوز» و «دورگه‌سنگی» نقده مهاجرت می‌کنند.

وی اضافه کرد: این پرندگان مهاجر که بیش از ۶۰ درصد آن‌ها فلامینگو‌های جوان هستند تا فصل پاییز را در تالاب «سولدوز» به استراحت و تغذیه پرداخته و سپس کوچ خود را به مناطق جنوبی‌تر ادامه می‌دهند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده در خصوص وضعیت آبی تالاب «سولدوز» نیز افزود: هم اکنون وضعیت آبی این تالاب بسیار مطلوب است و به دلیل آب فراوان، تغذیه مناسب و امنیت لازم به مامنی برای پرندگان مهاجر و بومی در منطقه تبدیل شده است.

قایمی ادامه داد: هم اکنون علاوه بر پرندگان مهاجر، برخی گونه‌های بومی مانند آبچلیک، چوب‌پا، کاکایی، خوتکا، چنگر، حواصیل و انواع اردک‌ها نیز در این تالاب مشاهده می‌شود.

به گفته وی، کوچ فلامینگو‌های مهاجر از اواسط تیرماه به تالاب‌های این شهرستان آغاز شد و شمار زیادی از این گونه پرنده در تالاب «دورگه‌سنگی» به منظور استراحت و تغذیه فرود آمدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.