نیویورک تایمز: پایگاه‌های نظامی آمریکا به بدافزار چینی آلوده شده‌اند

یک مقام عالی‌رتبه کنگره آمریکا از آلوده شدن پایگاه‌های نظامی این کشور به بدافزارهای چینی خبر داد.

مقامات آمریکایی به نشریه نیویورک تایمز گفتند که دولت بایدن به دنبال یک کد کامپیوتری مخرب است که معتقد است هکر‌های چینی توانسته‌اند در داخل «شبکه‌های کنترل برق، سیستم‌های ارتباطی و تأمین آب در پایگاه‌های نظامی آمریکا» در داخل و خارج از این کشور مستقر کنند.

در این گزارش آمده است که «عاملان ایجاد کننده این بدافزار برای ارتش آزادی‌بخش کار می‌کردند»، اما جزئیاتی از آن‌که چگونه مقام‌های آمریکا به این نتیجه رسیدند نیامده است. مقامات ناشناس ارتش، اطلاعات و امنیت ملی آمریکا ادعا می‌کنند که کد هکر‌های چینی ممکن است درصورت درگیری اطراف تایوان فعال شود تا عملیات نظامی آمریکا را مختل کنند.

منبعی در کنگره آمریکا این بدافزار را «یک بمب ساعتی در حال تیک تاک» توصیف کرد که می‌تواند به چین این توانایی را بدهد تا با غیرفعال کردن ابزار‌های کلیدی در پایگاه‌های آمریکایی، استقرار نظامی یا عملیات‌های تأمین مجدد ارتش آمریکا را متوقف یا کُند کند. مقامات همچنین ابراز نگرانی کردند که تأثیر این کد می‌تواند حتی گسترده‌تر باشد، زیرا از همان زیرساخت‌ها اغلب برای تأمین خانه‌ها و مشاغل غیرنظامی استفاده می‌شود.

اولین نشانه‌های این مشکل در ماه مه شناسایی شد، زمانی که مایکروسافت کد‌های کامپیوتری عجیبی را در سیستم‌های مخابراتی در جزیره گوام در اقیانوس آرام، یافت. پایگاه‌های اصلی هوایی و دریایی آمریکا در این مکان واقع شده‌اند.

در همان زمان «آر هاج» سخنگوی موقت شورای امنیت ملی آمریکا، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دولت بایدن بی‌وقفه برای دفاع از واشنگتن در برابر هرگونه اختلال در زیرساخت‌های حیاتی، از جمله با هماهنگی تلاش‌های بین سازمانی برای حفاظت از سیستم‌های آب، خطوط لوله، سیستم‌های ریلی و هوانوردی، تلاش می‌کند.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۰۹ مرداد ۱۴۰۲
آفرین به چین
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۲۳:۵۱ ۰۸ مرداد ۱۴۰۲
سلام،

پایگاه های نظامی باید نظامی باقی بمانند و از اشتراک با سایر
گروه ها مثل مسائل اجتماعی یا سیاسی دوری کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۰۹ مرداد ۱۴۰۲
افرادی که علم و دانش کافی ندارند بهتر است راجع به هر موضوع و مساله ای اظهار نظر نکنند...
نخود هر آش نباشیم!
آخرین اخبار