افتتاح مرکز خونگیری شهرستان بافق

مدیرکل انتقال خون استان یزد گفت: همزمان با روز ملی انتقال خون، مرکز خونگیری بافق به همت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق افتتاح شد.

آقایی مدیرکل انتقال خون استان یزد گفت: این مرکز به صورت ویدئو کنفرانس و ارتباط با تهران و با حضور مخبر معاون رئیس جمهور و وزیر بهداشت افتتاح شد.

او افزود: این مرکز با سرمایه گذاری دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از سوی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق و ۵۰۰ میلیون تومان از شورای شهر و فرمانداری شهرستان، راه اندازی شده است.

آقایی گفت: این هفتمین پایگاه خونگیری در سطح استان است که از ابتدای سال آینده هفته‌ای یکبار خونگیری در این مرکز انجام می‌شود.

فتاحی سرپرست ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق گفت: از حدود یک سال پیش وسایل تخصصی برای انتقال خون خریداری شد و تا اکنون بیش از دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، هزینه امکانات و تجهیزات تخصصی این مرکز شده است.

او افزود: در یک سال گذشته هفت مرتبه خونگیری کارکنان شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق و عموم مردم انجام شده که در این هفت مرتبه بیش از هزار و ۲۰۰ واحد، خونگیری انجام شده است.

فتاحی بیان داشت: در این مرکز شش تخت وجود دارد که چهار تخت برای خونگیری آقایان و ۲ تخت برای خونگیری بانوان است.

او گفت: تاکنون خونگیری بانوان در شهرستان انجام نمی‌شده است، اما اکنون با افتتاح این مرکز خونگیری بانوان نیز انجام می‌شود.

سرپرست ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق تصربح کرد: ۱۲ نفر شامل پزشک، پرستار و پذیرش این مرکز، در اینجا فعالیت دارند.

او خاطرنشان کرد: در حال حاضر به صورت ماهیانه امکان خونگیری برای شهروندان در این مرکز وجود دارد و به تدریج به صورت هفتگی و روزانه انجام می‌شود.

دانشی رئیس شبکه بهداشت و درمان بافق گفت: ماهیانه در شهرستان بافق، به حدود ۱۰۰ واحد خون و فرآورده‌های خونی نیاز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار