پلمب سردخانه غیرمجاز نگهداری گوشت قرمز در میبد

رئیس دامپزشکی میبد از پلمب یک سردخانه غیرمجاز نگهداری گوشت قرمز در این شهرستان خبرداد.

سید امیر شاطرچی رئیس دامپزشکی میبد با اشاره به پلمب سردخانه غیرمجاز نگهداری گوشت قرمز در شهرستان میبد گفت: باتوجه‌به بروز بیماری مهلک تب کریمه کنگو یک واحد سردخانه غیرمجاز نگهداری فرآورده خام دامی در شهرستان پلمب شد.

او افزود: این سردخانه به‌صورت مخفی در یک گاوداری به منجمد نمودن گوشت قرمز در شرایط غیربهداشتی و نگهداری آن‌ها اقدام که پس از کشف آن توسط اکیپ نظارت شهرستان تمام محموله موجود در سردخانه توسط بازرسان دامپزشکی ضبط و پرونده متخلفان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

 شاطرچی بیان کرد: به منظور تضمین سلامت و حفظ حقوق مصرف‌کنندگان ورود، حمل‌ونقل و همچنین نگهداری هرگونه فرآورده خام دامی باید با رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی دامپزشکی و در واحد‌های نگهداری مجاز انجام شود و تمامی فرآورده‌های خام دامی باید دارای مشخصات و برچسب بهداشتی دامپزشکی، در مراکز رسمی و تحت نظارت دامپزشکی تولید و عرضه شوند.

رئیس دامپزشکی میبد تصریح کرد: باتوجه‌به حساسیت و اهمیت رعایت مسائل بهداشتی و همچنین رخداد بیماری تب کریمه خونریزی دهنده کریمه کنگو (CCHF) تحت هیچ شرایطی گوشت قرمز خود را از مبادی کشتار غیرمجاز (مثل گوسفند بومی و خانگی و یا با قیمت ارزان‌تر و...) خریداری نکرده و برای تهیه گوشت قرمز به واحد‌های عرضه مجاز سطح شهرستان مراجعه نمایند و از خرید فرآورده‌های فاقد مهر و برچسب دامپزشکی جداً خودداری کنند.

او اظهار داشت: شهروندان در صورت مشاهده فرآورده بسته‌بندی فاقد برچسب و هویت و یا غیربهداشتی، موارد را به شماره ۱۵۱۲ اطلاع‌رسانی نمایند تا برخورد قانونی با متخلفان انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار