تعداد آزمون‌های شیمیایی و میکروبی مواد غذایی در نیشابور ۶۵ درصد افزایش یافت

رئیس آزمایشگاه معاونت غذا و دارو نیشابور گفت: تعداد آزمون شیمیایی و میکروبی مواد غذایی و آشامیدنی از ابتدای سال تا کنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مناطق زیر پوشش این دانشگاه ۶۵ درصد افزایش یافته است.

علی عبداللهی رئیس آزمایشگاه معاونت غذا و دارو نیشابور با بیان این که شناسایی انواع تقلب در حوزه محصولات سلامت‌محور یکی از وظایف اصلی آزمایشگاه‌هاست گفت: در این راستا به منظور تأمین و تایید سلامت مواد غذایی و آشامیدنی از ابتدای سال جاری تا کنون هزار و ۵۲۵ آزمون شیمیایی و میکروبی بر روی ۲۶۰ نمونه ماده غذایی و آشامیدنی ارسال شده به آزمایشگاه معاونت غذا و دارو نیشابور انجام شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایشی بوده است.

او افزود: نظارت و بازدید از آزمایشگاه‌های کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدکننده مواد اولیه و فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی، آموزش مسوولان فنی واحدها، مشارکت و همکاری با آزمایشگاه کنترل غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اجرای طرح‌های ایمنی مواد غذایی و برنامه‌ریزی در راستای آموزش مسوولان فنی از جمله اقدامات آزمایشگاه معاونت‌های غذا و دارو به‌شمار می‌رود.

رئیس آزمایشگاه معاونت غذا و دارو نیشابور ادامه داد: امسال از آزمایشگاه‌های واحد‌های تولیدی تحت پوشش و آزمایشگاه‌های همکار و مجاز سطح شهرستان نیشابور ۵۲ بازدید صورت گرفت.

عبداللهی بیان کرد: هدف از نمونه برداری و آزمون محصولات تولیدی، ارزیابی انطباق آن‌ها با مقررات و استاندارد‌های ملی است و این آزمون‌ها با هدف کنترل مواد اولیه مورد مصرف صنایع غذایی، مواد غذایی فرآوری شده در تمام مراحل تولید و مواد غذایی سطح عرضه بر اساس استاندارد‌های موجود انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار