برگزاری نخستین نشست شورای سیاستگذاری جایزه جهانی امام خمینی (ره)

نخستین نشست شورای سیاستگذاری جایزه جهانی امام خمینی (ره) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

نشست شورای سیاستگذاری جایزه جهانی امام خمینی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در محل حوزه ریاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این نشست درباره موضوعاتی همچون انتخاب اعضای حقیقی، آئین نامه اجرایی جایزه جهانی امام خمینی و جوایز ویژه، بحث و گفتگو شد.

فهرست نامزد‌های پیشنهادی آسیا، آفریقا، کشور‌های عربی، اروپا، آمریکا و بانوان و همچنین موضوعات و محور‌های جایزه، شیوه داوری و مراحل آن از جمله موارد طرح شده در این نشست بود.

در پایان این نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد این جایزه جهانی به نحو احسن صورت عملی به خود بگیرد.

اسماعیلی گفت: ما نیازمند همکاری همه جانبه دستگاه‌های مربوطه در این زمینه از جمله وزارت علوم و وزارت امور خارجه هستیم.

وی افزود: ما نیازمند جلب مشارکت حداکثری برجستگان در عرصه علمی و عملی در موضوع امام خمینی (ره) هستیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: این جایزه باید منتهی به یک جریان سازی عمومی در موضوع خود شود.

اسماعیلی با اشاره به خاطره رئیس جمهور پیشین آمریکا در کتاب خود از تصویر امام خمینی اضافه کرد: جریان امام به گونه‌ای است که همه نسبت به ایشان خضوع و خشوع دارند.

گفتنی است؛ باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا در بخشی از کتاب خود با عنوان «سرزمین موعود» نوشته است: «پس از فرار شاه از ایران، اخبار شبانه آمریکا پر از تصاویر آیت‌الله خمینی شد که با ریش سفید و چشمان نافذ یک پیامبر، پیروزمندانه از تبعید برگشت و میان دریای طرفدارانش از هواپیما خارج شد».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار