تعداد کارت‌های بازرگانی در قزوین متناسب با ظرفیت‌های اقتصادی استان نیست

رییس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی قزوین گفت: تعداد کارت‌های بازرگانی در قزوین تنها ۴۰۰ مورد است که این رقم متناسب با ظرفیت‌های اقتصادی استان نیست.

عبدیان رییس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی قزوین گفت: تعداد کارت‌های بازرگانی در قزوین تنها ۴۰۰ مورد است که این رقم متناسب با ظرفیت‌های اقتصادی استان که بیش از ۳۵۰۰ واحد تولیدی بهره بردار دارد، نیست.

 عبدیان افزود: علاوه بر این تعداد، ۲۵۰ کارت عضویت نیز در اتاق قزوین وجود دارد که در حوزه صادرات و واردات فعالیت ندارند.

رییس اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین گفت: سخت گیری‌های بی موردِ در رابطه با صدور کارت‌های بازرگانی برای فعالان اقتصادی قزوین اعمال می‌شد، ضمن اینکه بسیاری از فعالان اقتصادی استان ترجیح دادند تا کارت بازرگانی خود را از اتاق تهران دریافت کنند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی قزوین گفت: تلاش داریم تا تعداد کارت‌های بازرگانی استان را افزایش داده و فعالان اقتصادی که کارت آن‌ها در تهران است را در ترغیب به گرفتن کارت در قزوین کنیم که این مهم علاوه بر مزیت‌هایی که برای اتاق استان دارد به اقتصاد استان و رشد درآمد‌ها کمک می‌کند.

رییس پارلمان بخش خصوصی قزوین گفت: تلاش می‌کنیم تا مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی استان را در زمینه‌های مختلف از جمله گمرک، واردات و صادرات و تعهدات ارزی و واحد‌های مشکل دار و مسایل مالیاتی با تعامل و کمک دولت و مجلس حل و فصل کنیم.

عبدیان اظهار کرد: دنبال تسریع و صدور فوری کارت‌های بازرگانی به واجدان شرایط و همچنین راه اندازی یک شعبه بانکی و یک صرافی در جهت تسهیل در امور فعاللن اقتصادی هستیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه در گذشته ایفای مسوولیت‌های اجتماعی اتاق بازرگانی قزوین از منابع مالی اتاق پرداخت می‌شد که رویه مناسبی نبود، اظهار کرد: مقرر شد برای اصلاح این رویه یک شماره حساب برای دریافت کمک از خیران با نظارت کمیته‌ای متشکل از ناظران استانداری، سازمان بازرسی، سپاه، اداره کل اطلاعات، سازمان صنعت معدن و تجارت، شرکت شهرک‌های صنعتی و جهاد کشاورزی ایجاد و برای هزینه کرد موضوعات مورد نیاز تصمیم گیری کند.

عبدیان اضافه کرد: تراز مالی اتاق بازرگانی قزوین در حال حاضر منفی ۱۳۶ میلیارد ریال است و این رقم را به اتاق ایران بدهکار هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار