صدور ۲۵ مجوز سقط جنین در خراسان جنوبی

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: در ۴ ماهه ابتدایی امسال ۲۵ مجوز سقط جنین درمانی به صورت قانونی در پزشکی قانونی استان صادر شده است.

توکلی مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: در ۴ ماهه ابتدایی امسال ۴۱ مورد درخواست سقط جنین درمانی به مرکز پزشکی قانونی ارسال شده است که از این تعداد ۳۷ مورد کارشناسی شده که ۱۰ مورد مجوز نگرفته اند، در ۲ مورد سن جنین در شکم مادر از ۴ ماه قمری بیشتر بوده و ۲۵ مورد تأیید و به صدور مجوز سقط درمانی منجر شده است.

او افزود: سقط جنین به طور کل حرام است مگر در مواردی که فقه تعیین کرده و آن هم تا ۴ ماه قمری که جنین در شکم مادر است امکان سقط درمانی وجود دارد، در غیر این صورت حتی اگر جنین ناهنجاری داشته باشد این کار حرام است و سقط انجام نمی‌شود.

توکلی بیان کرد: در مورد تشکیل پرونده‌های دیگر در پزشکی قانونی نیز در ۴ ماهه ابتدایی امسال ۲۴۵ مورد همسر آزاری به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه آمار پارسال که ۲۸۸ مورد بوده با کاهش ۱۵ و نیم درصدی رو به رو بوده است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین در ۴ ماهه ابتدایی پارسال ۵ مورد کودک آزاری به اداره کل ارسال شده است که نسبت به مدت مشابه امسال که ۲ مورد بوده با کاهش ۴۰ درصدی رو به رو بوده است.

او عنوان کرد: آمار در استان نگران کننده نیست، اما با این حال درصد زیادی از سقط‌ها و آزار‌ها در آمار رسمی نبوده و به طور دقیق قابل محاسبه نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.