روسیه: هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار حریم هوایی سوریه را نقض کرده‌اند

مرکز آشتی روسیه در سوریه گزارش داد که هواپیما‌های ائتلاف آمریکا طی روز گذشته ۱۴ بار پروتکل‌های نقض حریم هوایی سوریه را نقض کرده‌اند.

مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد که هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی به نقض پروتکل‌های جلوگیری از درگیری در آسمان در سوریه ادامه می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک، مرکز آشتی روسیه در سوریه گزارش داد که هواپیما‌های به اصطلاح ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا طی روز گذشته ۱۴ بار پروتکل‌های جلوگیری از برخورد در آسمان و نقض حریم هوایی سوریه را نقض کرده اند.

 وادیم کولت، معاون مرکز آشتی روسیه در سوریه شامگاه شنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: هواپیما‌های ائتلاف تحت رهبری آمریکا که مدعی مبارزه با تروریسم هستند، همچنان به ایجاد موقعیت‌های خطرناک در آسمان سوریه ادامه می‌دهند و پرواز‌هایی را مغایر با پروتکل‌ها برای جلوگیری از برخورد و نقض حریم هوایی سوریه انجام می‌دهند. 

۱۴ مورد نقض پروتکل‌های اجتناب از برخورد که در ۹ دسامبر ۲۰۱۹ به امضا رسید، در نتیجه پرواز‌های پهپاد بدون هماهنگی با طرف روسی ثبت شده است.

او خاطرنشان کرد: ۱۸ تخلف در آسمان شهر التنف که خطوط هوایی بین المللی از آن عبور می‌کنند، توسط ۴ فروند جنگنده F-۳۵، دو فروند جنگنده تایفون و دو فروند هواپیمای رافال و دو فروند MQ-۱ S ثبت شد.

شایان ذکر است که هوانوردی ائتلاف جمعه گذشته ۱۶ تخلف انجام داده است که دو فروند هواپیمای «اف-۱۶»، چهار فروند هواپیمای «اف-۳۵»، دو فروند «تایفون»، دو فروند هواپیمای «رافال» و دو فروند پهپاد «ام کیو» در منطقه التنف در طول روز دیده شده است.

وادیم کولت، معاون مرکز آشتی روسیه در سوریه گفت: هوانوردی ائتلاف به رهبری آمریکا از طریق پرواز‌هایی که پروتکل‌ها را نقض می‌کند، به ایجاد موقعیت‌های خطرناک در آسمان سوریه ادامه می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار