رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان:

ارزش کالاهای صادراتی از زنجان چهار برابر میانگین کشور است

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان گفت: ارزش هر تن کالای صادراتی در کشور به صورت میانگین ۳۴۸ دلار است در حالیکه این رقم در استان زنجان به هزار و ۳۷۸ دلار می‌رسد که چهار برابر میانگین کشور است.

مهدی رنگ رونا رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان در نشست خبری گفت: عمده کشورهای مقصد کالاهای صادراتی زنجان شامل ترکیه، عراق، سوریه، آذربایجان، افغانستان، امارات، چین، قطر و هند است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با بیان اینکه طی سال گذشته صادرکنندگان این استان بالغ بر ۵۸۰ میلیون دلار صادرات داشتند، گفت: عمده اقلام صادراتی زنجان شامل شمش روی، ترانسفورماتور، پروفیل و مفتول مسی بوده که به حدود ۴۰ کشور صادر شده است.

رنگ رونا در بخش دیگری از سخنان به دستورالعمل ابلاغی طی ۲ هفته اخیر در خصوص افزایش عوارض برای کالاهای صادراتی اشاره کرد و گفت: این موضوع، صادرکنندگان را با چالش مواجه می کند و مانعی بر سر راه توسعه صادرات است.

وی همچنین به تدوین برنامه توسعه صادرات استان اشاره کرد و ادامه داد: شیوع کرونا موجب شد تا به هدفگذاری ها در حوزه توسعه صادرات دست پیدا نکنیم ولی در شرایط حاضر در تلاش هستیم تا هم سند محصولات صادراتی استان و هم شمار کشورهای مقصد صادرات را افزایش دهیم.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان گفت: در این راستا با توجه به رویکرد ۲ کشور ایران و هند در گسترش روابط تجاری، توسعه روابط اقتصادی با هند در دستور کار اتحادیه صادرکنندگان زنجان قرار گرفته است.

وی از اعزام هیأت تجاری استان زنجان به هند در شهریورماه سال جاری خبر داد و افزود: این هیأت تجاری و اقتصادی با همکاری مشترک اتاق بازرگانی مشترک ایران و هند و اتحادیه صادرکنندگان استان به این کشور اعزام می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.