قطر و امارات حمله تروریستی به شاه‌چراغ را محکوم کردند

قطر و امارات در بیانیه‌هایی جداگانه حمله تروریستی به مرقد احمدبن‌موسی را که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، محکوم کردند.

امارات و قطر شامگاه دوشنبه حمله به مرقد حضرت احمدبن‌موسی را که سازمان تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، محکوم کردند.

براساس گزارش آناتولی، این دو کشور در دو بیانیه جداگانه توسط وزارت خارجه‌های خود، یک روز پس از شهید شدندو تن از هم وطنانمان و مجروح شدن ۷ نفر دیگر صادر شد. وزارت امور خارجه امارات در بیانیه‌ی خود گفت: امارات متحده عربی این اقدامات جنایتکارانه را به شدت محکوم می‌کند و تمام اشکال خشونت و تروریسم را با هدف تضعیف امنیت و ثبات رد می‌کند. 

بر اساس همین بیانیه، امارات صمیمانه تسلیت و همدردی خود را با دولت ایران و مردم آن، و خانواده‌ها و بستگان قربانیان این جنایت شنیع اعلام کرد و برای همه مجروحان شفای عاجل آرزو کرد..

در همین راستا وزارت امور خارجه قطر به شدت این حمله تروریستی را محکوم کرد. این وزارتخانه در بیانیه خود بار دیگر بر موضع قاطع قطر در مورد رد خشونت و تروریسم تاکید کرد. قطر به خانواده قربانیان، دولت و ملت ایران تسلیت گفت و برای مجروحان شفای عاجل آرزو کرد.

 شامگاه یکشنبه «داعش» مسئولیت حمله تروریستی را که حرم را هدف قرار داد، بر عهده گرفت.  این دومین حمله تروریستی به حرم شاه‌چراغ است. حمله تروریستی به حرم شاه‌چراغ در شهر شیراز طی آبان ماه سال گذشته نیز چندین شهید و زخمی درپی داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۰:۴۱ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
چرا تاجیکستان که دو تبعه آن، این بار و دفعه قبل این حرم را مور حمله قرار داده اند محکوم نکرده است؟
آخرین اخبار