نگهداری مهاجران در کشتی در بریتانیا

بریتانیا تصمیم دارد مهاجران غیرقانونی که در هتل های این کشور نگهداری می‌شوند را به کشتی‌ پناهگاه منتقل کند.

ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا اعلام کرد که در خصوص بازگرداندن مهاجران غیرقانونی که در هتل های این کشور نگهداری می‌شوند به کشتی‌ها مصمم هستند.

سوناک در برنامه‌ای که در بیمارستانی در منطقه باکینگهام شایر برگزار شد گفت که باید تمام آزمایشات و کنترل‌های لازم برای ایمنی و سلامت پناهندگان در خصوص تخلیه کشتی بیبی استکهلم به دلیل وجود باکتری لژیونلا که باعث ایجاد نوعی بیماری ریه می‌شود، انجام شود.

سوناک با بیان اینکه گزینه کشتی نسبت به هتل ها هزینه کم‌تری دارد و پناهجویان ساکن در هتل ها نیز باعث وارد آمدن فشار بر مردم محلی می‌شوند گفت: باید جایگزین‌هایی پیدا کنیم و کشتی پناهگاه یکی از این روش‌های جایگزین است. به همین دلیل به این تصمیم پایبند هستیم.

بریتانیا در راستای تصمیم خود مبنی بر انتقال مهاجران غیرقانونی که در هتل ها نگهداری می‌شوند به مقاصد جایگزین برای کاهش فشار آنها بر اقتصاد جامعه از ۷ آگست شروع به انتقال مهاجران غیرقانونی به کشتی بیبی استکهلم کرد.

طرح بریتانیا برای انتقال ۵۰۰ مهاجر مرد بین ۱۸ تا ۶۵ سال در مدت ۱۸ ماه به کشتی بیبی استکهلم که با انتقال ۳۹ مهاجر غیرقانونی آغاز شده بود که پس از مشاهده باکتری لژیونلا در کشتی، کشتی مورد نظر تخلیه شد.

بنا به اعلام وزارت بهداشت تاکنون علائم بیماری لژیونر ناشی از این باکتری در پناهجویانی که به هتل‌ها بازگردانده شده‌اند، مشاهده نشده است.

دولت انگلیس در حالی ضدیت با پناهجویان را در دستور کار قرار داده است که اعضای سازمان ائتلاف ضد جنگ با انتقاد شدید از رویکرد دولت می‌گویند اغلب مهاجران محصول سیاست‌های جنگ افروزانه، مداخله جویانه و مخرب دولت‌های غربی و سازمان نظامی ناتو است که موجب اوارگی و ویرانی در کشور‌های مختلف شده است و اکنون دولت حتی حاضر نیست با افرادی که سال‌ها به ارتش و سازمان‌های انگلیسی به ویژه در افغانستان خدمت کرده اند و وعده کمک به انان داده شده رفتار شایسته داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.