افتتاح دوازدهمین دور گفتگوهای دینی بین اسلام و مسیحیت ارتدوکس روسیه

رییس بخش روابط خارجی کلیسای ارتدوکس مسکو گفت: مساله توهین به مقدسات و ادیان محور نشست سال آینده گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت ارتدوکس بین ایران و روسیه در ایران قرار داده شود.

متروپولیتن ولوکولامسک رییس بخش روابط خارجی کلیسای ارتدوکس مسکو در پاسخ به نامه رئیس سارمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نوشته است: از طرف عالیجناب کریل اسقف اعظم مسکو و تمام روسیه، از شما به خاطر ارسال بیانیه حضرت آیت‌الله العظمی سیدعلی خامنه‌ای در رابطه با هتک حرمت به کتاب مقدس مسلمانان، قرآن همچنین برای نظرات و پیشنهادات جنابعالی در این مورد تشکر می‌کنم.

«کلیسای ارتدوکس روسیه قاطعانه هرگونه بی‌احترامی به ادیان و نماد‌های دینی را با هر نیتی باشد، محکوم می‌کند. بدیهی است که اعمال هتک حرمت به قرآن با هدف تفرقه و شکاف بین جوامع و برخورد فرهنگ‌ها و تمدن‌ها انجام می‌شود و با حمایت مقامات دولتی سازماندهی شده است که حق صد‌ها میلیون مومن را برای ادای فرایض دینی خود تهدید می‌کند»

در این نامه آمده است: پاتریارک مسکو ابتکار سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران برای تدوین و انتشار سندی برای جلوگیری از طراحی چنین بی‌قانونی و تعرض به مقدسات افراد معتقد به دین و محافظت آنان از شر این اقدامات در سراسر جهان را درک می‌کند و در عین حال، ما معتقدیم که چنین اسنادی نیاز به مطالعه دقیق کارشناسی دارد و ما آماده انجام چنین اقدامات مشترکی هستیم.

رییس بخش روابط خارجی کلیسای ارتدوکس مسکو در این نامه بیان می‌کند: من تصور می‌کنم توهین به مقدسات و احساسات مربوط به ادیان به عنوان یکی از موضوعات در نشست بعدی گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت ارتدوکس بین ایران و روسیه که قرار است در سال آینده در ایران برگزار شود، لحاظ کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار