قدرت امروز جمهوری اسلامی آمریکایی‌ها را سرجای خود نشانده

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: قدرت امروز جمهوری اسلامی باعث شده تا آمریکایی‌ها در سراسر منطقه سرجایشان بنشینند چرا که می‌دانند کوچکترین تحرک آن‌ها از سوی طرف ایرانی با قاطعیت پاسخ داده خواهد شد.

آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و نماز جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین با اشاره به روز صنعت دفاعی گفت: بودند افرادی که از همان ابتدای انقلاب می‌گفتند که ما اسلحه را می‌خواهیم چکار کنیم؟ تا جایی که پیشنهاد می‌دادند جنگنده‌های آمریکا را هم پس بدهیم و به کار ما نمی‌آید و این سخنان آن‌ها بدون شک از روی جهالت بود تا جایی که اگر یک مرتبه قرآن را می‌خواندند، به این پیام خدا که می‌فرمود هر قدر می‌توانید خود را از نظر سلاح قوی و مجهز کنید واقف می‌شدند.

وی با اشاره به سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب در جمع سپاهیان مقتدر، تاکید کرد: معظم اله به همین معانی قرآن کریم نیز اشاره کردند، روزی توی همین خلیج فارس خیلی راحت هواپیمای مسافربری ما را سرنگون کردند و حدود ۳۰۰ انسان بیگناه را به شهادت رساندند و باعث این حادثه را هم آمریکایی‌ها به عنوان یک قهرمان ملی معرفی کردند، دشمنان ما تا این اندازه به خود اجازه تحقیر و توهین به ما می‌دادند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه امروز دشمنان نظام مقدس ما هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند و کاملا هم حواسشان جمع شده که طرف مقابلش در صورت هرگونه واکنشی آن‌ها را تنبیه خواهد کرد، افزود: این مساله را آن‌ها به خوبی باور کرده اند و اگر در شاهچراغ یک تروریست را تربیت کردند و فرستادند برای اعمال کار‌های خرابکارانه، فردا کارخانجات تولید مهمات و تجهیزاتشان منهدم می‌شود چرا که هیچ معلولی بدون علت نمی‌شود.

آیت الله عابدینی با اشاره به آغاز هفته دولت، خاطرنشان کرد: امروز همه ما قدردان خدمات دولت و قوه مجریه هستیم و تشکر می‌کنیم از همه کار‌هایی که انجام داده اند و اگر هم کاری در جایی می‌لنگد بدون شک مسئولی که واقعا شایستگی آن مسوولیت را ندارد، بر سرکار است و کار دولت را خراب و کام هدیه دولت را نیز به مردم تلخ می‌کند.

وی ادامه داد: از دولت و مسوولان عالی قوه مجریه درخواست داریم تا بازماندگانی که در گذشته هم قصد خدمت نداشتند و سفارشی یک جا‌هایی نشسته اند و با نظام، رهبری و ارزش‌های دینی و گرفتاری‌های مردم سروکاری ندارند را جا به جا کنند تا انسان‌های شایسته و لایق، و نه سفارشی بیایند و انشاالله خدمت رسانی دولت به مردم را به نحو احسن انجام دهند.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان، همه آن‌هایی که اصرار دارند با سفارش شخصی را جایی بنشانند، معمولا پشت هر سفارشی انتظارات بی جایی هم وجود دارد و بایستی همه این افراد را سرجای خود نشاند تا دولت بهتر بتواند به وظایف خود بپردازد.

امام جمعه قزوین به فرا رسیدن روز جهانی مسجد اشاره کرد و گفت: مساجد ما بایستی حالشان بهتر از امروز شود و جوانان ما باید بیشتر به مساجد بیایند و برخی کارها، فعالیت‌های اجتماعی، کلاس‌های درسی ما، دعا‌ها و محافلی که به خانه‌ها کشیده شده را دوباره به مساجد بکشانیم و در همین مکان‌ها هست که مومنان بایستی به دور هم جمع شوند.

آیت الله عابدینی، مساجد را محل اجتماعات دانست و افزود: مسجد در واقع یک چشمه است و اگر بخواهیم یک نماز جمعه باشکوه داشته باشیم، چشمه‌ها را باید به هم وصل کرد تا به یک رودخانه تبدیل شوند و این رودخانه‌ها بیایند به اقیانوس نماز‌های جمعه سرریز شود و در همه جای کشور‌های اسلامی این نگاه باید به مسجد وجود داشته باشد.

وی به روز بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک اشاره کرد و یادآور شد: ما از تمامی پزشکانی که دلسوزانه زحمت می‌کشند و مومنانه درمان می‌کنند، دستشان را دست شفای الهی می‌دانیم و از همه آن‌ها تشکر می‌کنیم و امیدواریم جامعه پزشکی ما براساس تقوی و ایمان باشد.

نماینده ولی فقیه در استان ضمن تسلیت به حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع)، افزود: ما تحسین می‌کنیم خادم جوانمرد حرم را که جلوی یک فاجعه را گرفت و با فداکاری خود آن تروریست نابکار را در انجام این نقشه شوم بازداشت.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: مراسم اربعین حسینی را پیش رو داریم و فعالان این عرصه نیز کارشان را از خیلی وقت پیش آغاز کرده اند و باید جدی‌تر کار‌ها را ادامه دهند و از خداوند می‌خواهیم که لیاقت پیاده روی این روز را به ما اعطا فرماید.

آیت الله عابدینی در ادامه به اول ماه صفر، روز ورود کاروان عصمت و طهارت به دمشق (شام) اشاره کرد و سالروز شهادت سید اسدالله لاجوردی، شهید سیدعلی اندرزگو و همه شهدای انقلاب تسلیت گفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار